• Over Bikels.nl

Bikels.nl is een fietsend vriendenclubje....... Lees meer .....

Jaaroverzicht 2015

2016-710x399Als moderator van deze website ontkom je er natuurlijk niet aan om jaarlijks een overzichtje te maken van de belevenissen van de 'Bikels'. Zo ook dit jaar natuurlijk.

De meesten hebben de winter, voor zover je het winter kan noemen, overleefd met mountainbiken of indoor fietsen. Of allebei natuurlijk, dat kan ook. Ed en ik hebben samen trouw iedere zondagochtend de sportschool bezocht om de conditie een beetje op peil te brengen. Begin maart zijn we naar 12GO geweest en hebben daar een mooie Trek uitgezocht voor Ed. Vanaf maart hebben we vrijwel iedere zondag gefietst, al dan niet met de Batauwers.

1430835127950-8ilywvx6m1md-700-80Marcel heeft zich ook aangesloten bij TV Zoetermeer '77 en rijdt trouw iedere dinsdag en donderdagavond mee. Hij heeft ook maar een nieuwe Cube Agree GTC aangeschaft. Goede keuze, want hij gaat steeds harder rijden.

Hotel luxemburgBegin van het jaar is Peter ook aan het zoeken geweest naar een onderkomen voor het inmiddels traditionele Bikels fietsweekend. In eerste instantie leek het erop dat we met 10 man naar de Luxemburgse Ardennen zouden gaan, maar Laurens werd een dag voor vertrek getroffen door een heftige oorontsteking en Joost had al eerder afgehaakt. Het fietsweekend kwam voor hem te vroeg. Uiteindelijk vertrokken we op 8 mei met 8 man voor 3 nachten en dat weekend kon weer de boeken in als zeer geslaagd.

Op 12 juli stond de Gejo Kersentocht op het programma en die hebben we gefietst met Roy, Peter, Ed, Jan-Willem(onze brillenboer) en ondergetekende. Helaas niet zo'n mooi weer en veel wind.

DSC 0899Nu niet iedereen meer in, of in de directe omgeving, van Zoetermeer woont is het een heel geregel om met een groepje te fietsen. Het lukte wonderwel om 7 man bij elkaar te krijgen en voor deze gelegenheid trad Marcel op als gastheer. Prachtige tocht gereden naar Zandvoort, helaas ontsierd door een kleine valpartij, geheel buiten onze schuld. Aan onze kant geen gewonden en/of schade gelukkig. Er werd voor het eerst in de nieuwe Bikels teamkleding gereden en dat zag er geweldig uit natuurlijk. Voor mij was dit een lang gekoesterde wens en Ed vond het ook hardstikke leuk om een beetje aan sponsering te doen. Geslaagd initiatief!!

Begin september weer de traditionele ODS classic, deze keer vanuit Valkenburg en (voor mij) voor het eerst zonder regen. Ook weer een geslaagde rit. Er werd ook weer nieuwe kleding uitgereikt, alleen jammer dat het weer hetzelfde ontwerp geworden is als 3 jaar eerder.

Ed heeft met Jan-Willem een rit op uitnodiging van de Staatsloterij gereden, samen met het Roompot team. Tijdens deze rit kwam Jan-Willem er achter dat fietsen nu niet echt zijn ding is. Jammer!! Op 17 oktober heb ik met Ed, ook weer op uitnodiging, de laatste van de 'Zes van Lotto' gereden over de Utrechtse heuvelrug. Helaas geen mooi weer en regen gedurende de tweede helft.

Na een aantal minder geslaagde pogingen om de ritgegevens van iedereen te laten zien op de website, hebben we dit jaar het fenomeen Strava ontdekt. Iedereen die wil kan zich aanmelden bij het Bikels groepje en vervolgens worden al je ritjes op de website weergegeven. Geeft toch weer een stimulans om weer op de fiets te stappen en verder is het gewoon leuk om te zien wat je maatjes gedaan hebben.

En wat gaat het volgend jaar brengen? Het fietsweekend staat al weer gepland, inmiddels met 9 deelnemers. Diverse mensen hebben een nieuwe fiets besteld, sommige zelfs twee .....

Rest mij alle Bikels prettige feestdagen en een goed en sportief 2016 toe te wensen.

feestdagen

U bent niet geauthoriseerd om reacties te posten.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment

Verjaardagen

Er is binnenkort niemand jarig

Laatste forum berichten

• Geen berichten om weer te geven.

Leden login