Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Klimtraining zonder bergen. 19 aug 2012 10:28 #815

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Met grote delen van het land onder zeeniveau en een hoogste punt van net iets boven de 300 meter, is Nederland niet een ideaal land om te trainen voor het hooggebergte. Toch is trainen voor de bergen verre van onmogelijk. We zetten drie tips op een rij.
  • Een lange klim rij je normaal gesproken net iets onder je omslagpunt. Richt je daarom op intervaltrainingen op 85 tot 90 procent van je maximum hartslag. Doel is om een tijdrit te kunnen rijden van ongeveer 40 kilometer. Bouw de training rustig op. Begin met intervals van enkele minuten. Na enkele weken zou je dan drie intervals van een minuut of acht aan moeten kunnen. Hierna kan je dit verder uitbreiden tot één keer 60 minuten.
  • Zoek een korte helling uit om tegenop te sprinten. Rij maximaal naar boven. Herhaal deze oefening een keer of vier en bouw dit aantal in een aantal weken uit.
  • De eenvoudigste manier om harder bergop te rijden is overgewicht verliezen. Hou een dagboek bij van wat je eet. Chips, koekjes, chocola en bier moeten geen dagelijkse kost zijn. Het zijn zaken waarmee je jezelf af en toe verwent.

Op het laatste punt heb ik mezelf geconcentreerd omdat dit het meeste effect heeft, althans dat denk ik. Op 2 juli woog ik nog 84,2 kilo. Gisteren 78,7 kilo.....!! Heeft geen enkele moeite gekost, simpelweg het 'snoepgedeelte' van de keukenkastjes niet meer aanvullen en voor de rest gewoon doorfietsen!!

Eens kijken of ik nu de 'bergen' in Limburg beter verteer :giggle: :tmi:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden

Leden login