Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Garmin connect feed 02 okt 2014 21:14 #1502

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Helaas worden de laatste ritjes van de forumleden niet meer weergegeven. Het probleem lijkt bij Garmin te liggen en een email is verstuurd om te vragen hoe dit kan.

Jammer als deze functie niet meer ondersteund wordt.

Wordt vervolgd ......

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Garmin connect feed 03 okt 2014 22:24 #1503

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vanavond keek ik op de website en blijkt Garmin Connect gelukkig weer te werken. Ik heb er niets aan veranderd, dus ik denk dat Garmin ergens een instelling verkeerd had staan.

Ook weer opgelost gelukkig!!

Als er soms nog meer mensen met een Garmin account zijn en ook in het lijstje opgenomen willen worden, dan kan dat. Laat even weten wat je Garmin gebruikersnaam is en ik zet je erbij. Alle ritjes die je dan upload, worden automatisch weergegeven in de lijst.

Een leuk weetje: Ook zonder Garmin GPS kun je ritjes posten, want met een mobiele telefoon gaat het ook. Laat het even weten als je dit wil, dan leg ik het uit.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Garmin connect feed 04 okt 2014 18:51 #1504

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 0
He Willem, hij doet het weer, techniek staat voor niks hé.
Weer terug van vakantie?
Gr PeterB

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Garmin connect feed 27 feb 2015 18:17 #1536

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Een aantal mensen was het misschien al opgevallen, maar de rittenlijst van de aangemelde leden blijft angstvallig leeg, terwijl er best wel gereden wordt.

Wat is er aan de hand?
In Garmin Connect kon je een RSS feed activeren voor jouw account. Dit was voor mij (als websitebeheerder) vrij simpel uit te lezen. Het enige wat ik moest weten was de gebruikersnaam op Garmin Connect. Helaas heeft Garmin besloten de RSS feeds NIET MEER te ondersteunen. Jammer, maar helaas.

Ondertussen ben ik (uiteraard) op zoek naar een alternatief, want het is natuurlijk onwijs leuk om zonder al te veel moeite te kunnen zien wie er allemaal gefietst heeft de afgelopen weken. Vooral handig voor degenen die geen GPS hebben en dus geen Garmin connect account.

Het lijkt erop, dat STRAVA een goed alternatief is, en ook weer gratis natuurlijk. Betekent echter dat de leden voortaan hun ritten moeten (als ze willen natuurlijk) registreren op Strava. Vervolgens moet er nog wel iets gemaakt worden zodat e.e.a. zichtbaar wordt op Bikels.nl, maar daar wordt reeds aan gewerkt.

Het voordeel van Strava is, dat dit platform eigenlijk onafhankelijk is van de apparatuur die je gebruikt. Dus Garmin, Android phone, Iphone, Suunto ..... het kan allemaal!!

Klik hier voor de lijst met compatible apparaten.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Garmin connect feed 01 mrt 2015 17:22 #1537

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Inmiddels e.e.a. uitgeprobeerd en zoals je kunt zien staat Strava nu op de homepagina. Ziet er wel netjes uit. Het is ook wel snel, want in tegenstelling tot Garmin staat het resultaat na uploaden ook gelijk op de website. Als proef draait er ook nog een zelf gemaakte module mee, waar eerder de RSS feeds van Garmin mee werden opgehaald.

Alle mensen die een Garmin apparaat hebben, krijgen binnenkort een uitnodiging via de mail om over te stappen naar Strava en lid te worden van de Bikels.nl groep.

Hierna gaan we proberen om de mensen met een smartphone zover te krijgen om Strava te gaan gebruiken op hun telefoon.

Het wordt nog wel wat :dance4: :dance2:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Garmin connect feed 18 mrt 2015 23:04 #1542

  • Laurens
  • Laurens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 51
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi, hoe zet ik de gegevens op Strava? Kan eindelijk weer een beetje fietsen na blessure knie / scheenbeen en enkel.
Gisteren rondje Rotte gereden uit en thuis 30.8 km tijd 1.00:21 gemiddeld 30.62 max 42.73

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden

Leden login