Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Verbouwing Website 24 feb 2013 12:50 #930

  • Webmaster
  • Webmaster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
Er zijn websites die al jaren met hetzelfde ontwerp en verouderde software draaien, terwijl die sites best wel eens een nieuw 'behangetje' kunnen gebruiken.

Bikels.nl wil echter graag up to date blijven met de laatste ontwikkelingen op het gebied van webdesign en streeft er naar om ieder jaar met een nieuw design te komen. Helaas gaat dat niet altijd even goed en over de huidige versie is het Bikels team uiteindelijk niet tevreden. Tijd voor aktie!!

Zoals al eerder aangekondigd, is de migratie van de website naar een 'responsive template' inmiddels in volle gang. Het blijkt lastiger te zijn dan gedacht, maar zo'n 95 % van de site werkt inmiddels naar behoren. Alleen foto's presenteren in een artikel op de homepage werkt niet niet goed. De fotogallery past zich niet aan aan de grote van het scherm, maar hier wordt nog aan gewerkt.

Op een laptop, desktop (beide windows 7)en smartphone (android 4) werkt alles perfect. Wat nog ontbreekt is Apple, Android tablet en Ipad. Dit kan je op een laptop uiteraard simuleren, maar helemaal waterdicht is deze test niet.

Er zijn een aantal gebruikers die in het bezit zijn van de nog niet geteste apparaten en uw webmaster wil deze gebruikers vragen om de nieuwe website te testen. Deze website staat op een testlokatie en kan nog niet gebruikt worden om berichten te posten.

Als u uw ervaringen via dit topic wilt delen, dan zou ik u zeer erkentelijk zijn.

Edit: nieuwe versie inmiddels online, dus testlokatie is verwijderd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem. Reden: Nieuwe versie online.

Verbouwing Website 24 feb 2013 15:05 #931

  • Johan
  • Johan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik gebruik een apple en ik heb het idee dat alles werkt.
Ik weet alleen niet hoe het er uit ziet op een windows pc.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Verbouwing Website 24 feb 2013 16:44 #932

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Top Johan, bedankt!! Apple kan ik dus afvinken.

Windows 7 gebruik ik zelf, en dat gaat ook goed. Nog een week of twee, dan gaat deze versie live.

Facebook is en blijft een wazig iets. Werkt dat bij jou, onderaan een artikel?
Mooie profielfoto heb je trouwens op FB ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Verbouwing Website 25 feb 2013 12:45 #933

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Helaas blijkt internet explorer 7 en 8 niet goed te werken. Een aantal modules ondersteunen deze oudere versies niet. IE 9 en 10 werken perfect.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Verbouwing Website 26 feb 2013 19:48 #934

  • Johan
  • Johan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Facebook is ook niet mijn ding maar het lijkt wel te werken alhoewel ik geen berichtje hen gemaakt.
Profiel foto komt je zeker wel bekend voor?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Verbouwing Website 11 mrt 2013 19:19 #951

  • admin
  • admin's Profielfoto
  • Bezoeker
Na wat rondvragen over hoe de website er op verschillende apparaten uitziet het volgende:
  • Apple desktop/laptop: gaat goed
  • Win7 desktop/laptop : gaat ook goed
  • WinXP - IE8 desktop/laptop: gaat goed, soms compatibiliteits modus aanzetten
  • Android 4 (smartphone) gaat redelijk goed. Alleen nog een goede module zoeken voor foto slideshow
  • Android tablet: nog niet getest
  • Apple IPad: inmiddels is de 4de generatie op de markt en de drie voorgaande reageerden allemaal anders. Is eigenlijk nog geen passende oplossing voor gevonden. Wel is het template aangepast naar een flexibele schermbreedte ipv vaste breedte. In simulaties gaf dit wat verbetering.

Ziet het er echt niet uit, dan graag een berichtje en dan kijken we wat er aan te doen valt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden

Leden login