Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Fietsnavigatie 19 okt 2013 22:38 #1290

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb onderdehand al heel wat navigatiesystemen gezien bij collega fietsers. De ene blinkt hier in uit, de ander is weer beter op een heel ander punt. Blijft voor mij toch altijd weer de vraag: Wat is de beste en heb ik die dan ook op mijn stuur zitten?

De Consumentenbond heeft een aantal apparaten getest:
  • Mio Cyclo 300 (300 euro)
  • Mio Cyclo 505 (420 euro)
  • Garmin Edge 810 (420 euro)
  • Garmin Dakota 20(190 euro)
  • Garmin Etrex 20 (175 euro)
  • Bryton Ryder 50E (230 euro)
  • A-rival Teasi one (159 euro)

Hun conclusie was dat de beide Mio's en de Garmin Edge de beste keuze waren. Toch wel vreemd, want als ik een ritje uitzet met Garmin Mapsource en het gpx bestand naar Johan stuur, dan kan hij er niks mee. De Mio zou het GPX bestand (is universeel) gewoon als track op de kaart moeten zetten, maar meestal klopt er niet zoveel van. Raar, want Mio werkt met Open Street Map en die zit ook in mijn Edge 800.

Wel frappant dat ze ZEER tevreden waren over de smartphone's, alleen hebben die het probleem dat de accu niet zo lang meegaat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Fietsnavigatie 20 okt 2013 11:49 #1291

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Het probleem van de beperkte batterij capaciteit is eigenlijk eenvoudig (en goedkoop 29,95) op te lossen. Met een powerbank van 5200mAh kun je ongeveer 2x je accu opnieuw opladen, waardoor je dus zo'n 6 - 8 uur kunt navigeren met je smartphone.



Voor 29,95 kun je ook een waterdichte houder voor op je stuur erbij kopen. Voor zo'n 60 euro ben je dan helemaal klaar en kun je overal fietsen zonder te verdwalen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsnavigatie 09 nov 2013 17:17 #1321

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik was van de week bij de Hema en daar vond ik ook een powerbank die je op je telefoon kan aansluiten met een standaard USB kabeltje. Met een paar elastiekjes aan je stuur vastmaken en klaar.

Waar ik ook van de week ineens achter kwam: Garmin Connect ondersteunt ook gewoon GPX bestanden, dus je kunt het ook gebruiken voor je smartphone. Gewoon een account aanmaken en klaar.

En wil je ook je ritjes op de voorpagina laten zien? Ik heb het eindelijk voor elkaar om de RSS bronbestanden aan te passen en een gebruikersnaam toe te voegen aan de titel. In feite is het aantal personen wat je weer kan geven door deze 'uitvinding' onbeperkt geworden. Het enige wat Bikels moet 'weten' is de gebruikersnaam bij Garmin Connect.

En wat is er zo speciaal aan Garmin Connect zul je je afvragen? Eigenlijk niet zo veel, maar als je consequent je ritjes invult, dan hoef je verder nergens meer naar te kijken. Bijvoorbeeld een Excel bestand, wat veel fietsers nog gebruiken, hoef je niet meer bij te houden. Je kan ook op het kaartje kijken waar je geweest bent. En dat alles op een simpele smartphone. Je start een app, stopt dat ding in je zak en fietsen maar. Als je klaar bent met fietsen, dan stop je de app weer en thuis doe je het uploaden naar Garmin Connect en dan komt het vanzelf op de voorpagina van Bikels terecht. Kind kan de was doen in feite.

Er is een artikel geschreven over de APP: Mylaps

Dus wil je je ritjes laten zien? Maak een account op Garmin Connect aan en geef je gebruikersnaam door.


Bijlage ritjes.JPG niet gevonden





Bijlage garmin.JPG niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden

Leden login