Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Locosys versus Garmin 17 mrt 2013 21:47 #956

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
In het begin van mijn fietscarriere reed ik altijd met een Locosys GT31 GPS logger. Na een jammerlijke verdwaalactie in het Limburgse heb ik een Garmin Edge 800 aangeschaft en rijd daar sinds oktober 2011 mee.

Van de week zat ik door de GPS bestanden van de GT31 te bladeren om artikelen compleet te maken en heb die bewuste rit uit Limburg gepost op Ride with GPS . Toen ik naar de gemiddelde snelheid keek zag ik tot mijn verbazing dat deze op 21,8 km/h uitkwam. Garmin Connect gaf overigens dezelfde resultaten als Ride with GPS.
De GT31 las ik altijd uit met het programma GPS results . En nu komt het: als ik dan de afgelegde afstand deel door de 'moving time', dan kom ik daar op een snelheid van 23,37 km/h ........ nogal een verschil zou ik zo zeggen. Ook de afgelegde afstand en de 'moving time' waren verschillend. Hieronder een tabel

GPS resultsGarmin / Ride with GPS
snelheid23,4 km/h21,8 km/h
afstand123,85 km126,3 km
Moving time318 min347 min

Het bestand is verder niet veranderd, alleen geconverteerd naar GPX bestandsformaat en met twee verschillende programma's uitgelezen. Toch vreemd dat deze twee programma's compleet verschillend met de data omgaan. Zelfs de beide GPS'sen zijn hetzelfde ingesteld, want snelheden onder de 5 km/h doet de klok stoppen.

Zodra de wintertijd voorbij is, gaan we weer op woensdagavond fietsen. Mijn GT31 heeft inmiddels een nieuwe baas, dus misschien kan Marcel een keer zijn GPS in zijn zak steken, puur om de vergelijking te kunnen maken tussen de Garmin en de GT31.

Bottomline: Garmin connect geeft ruim 7% minder aan dan GPS-speed. De laatste programma is toegelaten om GPS sessies uit te lezen voor officiele GPS speedsuf sessies en in 99,9% van de gevallen de juiste snelheden aangeeft........!! Ik rijd dus waarschijnlijk 7% harder dan de Garmin aangeeft!! Yippie :thumb: :dance2: :dance4:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem. Reden: taalfouten aangepast
  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.237 seconden

Leden login