Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Re: Laatste trainingsrit 17 augustus 2012 16 aug 2012 14:44 #808

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey Willem

Ik ga ook mee richting Leiden Wassenaar.

Tot Morgen
Discussie gesloten.

Re: Laatste trainingsrit 17 augustus 2012 16 aug 2012 19:52 #809

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Top mannen, dat jullie meegaan. Martijn heeft inmiddels ook bevestigd dat hij meegaat.

Deze bikkel heeft trouwens afgelopen zaterdag Luik-Bastenaken-Luik (170 km!!) gereden
Discussie gesloten.

Re: Laatste trainingsrit 17 augustus 2012 17 aug 2012 21:38 #810

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

Bijlage Foto0230_1.jpg niet gevonden



Vandaag alweer de laatste trainingsrit voor de ODS classic. Er was een mooie rit uitgezet naar Kijkduin, Scheveningen, Wassenaar, Leiden, Voorschoten en weer naar Delft. Grote opkomst met PeterB, PeterZ, Rob, Ted, Martijn, Duncan en Willem. Helaas had iemand gezorgd voor een storing en was Erikje degene die moest zorgen dat deze storing opgelost werd. Wel opvallend dat niemand zijn wonderkous wilde lenen :wink:

Door Sion ging het richting Madestein en al gauw draaiden we naar het westen, wat een beetje zijwind betekende. PeterZ was daar goed bekend en leidde de weg in een pittig tempo. Mooie fietspaden en af en toe een stukje keitjes, maar daarover later meer.
Eenmaal in de duinen aangekomen, hebben we het nieuwe fietspad genomen, bovenop het duin met uitzicht op zee. Daar hadden we de zuidenwind helemaal in de rug en werd het tempo flink opgevoerd. Even een onderbreking bij het Deltaplein in Kijkduin en toen konden de toppers los. Wat een tempo bij deze hitte!! En zo ging het maar door tot aan Duindorp. Even door Scheveningen heen, wat wonderwel lekker vlot ging vandaag.
Op het Gevers Deynootplein in Scheveningen reden we over een voor mij totaal onbekend pad en daar zagen we dat de tram gewoon onder een gebouw doorreed, heel apart en nooit eerder gezien. Bij de watertoren gingen we de duinen in naar de Wassenaarse slag. Iedereen reed zo ongeveer zijn eigen tempo, dus het pelotonnetje verspreidde zich over de route. PeterB bond de strijd aan met een onbekende fietser die hem voorbij kwam. Ik heb niet gezien wie gewonnen heeft, maar later bleek dat dat Peter was. Onvoorstelbaar eigenlijk, als je bedenkt dat hij precies 2 weken geleden de ene voet nog niet voor de andere kon krijgen wegens rugklachten!! Bij de Wassenaarse slag hielden we even halt om water bij te vullen en even tot rust te komen. Toen ik daar stopte, dacht ik dat ik zou ontploffen van de hitte. :sweat:

Van de Wassenaarse slag ging het via het Valkenburgse meer naar Leiden. Daar was de GPS een beetje onduidelijk over de te volgen route, dus moesten we even een stukje terug, wat achteraf overigens niet nodig bleek te zijn. Langs de spoorlijn Leiden-Den Haag reden we door naar Vlietland, alwaar we langs de Vliet naar Delft zouden rijden. Bij de Hoornbrug kozen we ervoor om aan de andere kant van de Vliet te gaan rijden. Geen asfalt, maar klinkers!! Daar kwam ik erachter, dat ik mijn voorband toch iets te hard opgepompt had, dus laten we het er maar op houden dat dit zeer onconfortabel rijdt.

Na 2,5 uur waren we weer aan de Fleminglaan met 68 km op de teller met een gemiddelde van 27,6 km/h. Best wel hard als je ook nog een aantal stukken door de stad moet rijden. Martijn maakte nog de opmerking: "Ik dacht dat het een relaxed trainingsritje zou worden" :giggle:

Weer bedankt voor de fietsles gasten!! En nu op naar Limburg!!! :verycool:

Klik hier voor de ritgegevens
Bijlagen:
Laast bewerkt: door Willem.
Discussie gesloten.

Re: Laatste trainingsrit 17 augustus 2012 17 aug 2012 23:34 #811

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 0
Willem,

Alweer een perfecte dag uitgekozen, beetje te warm maar een goede trainingsrit voor volgende week.
Tja, Eriks z'n sokken wilde niemand aan doen het was ook veel te warm, en als één van ons die sokken had gedragen ging de rest van ons wel onderuit van de stank.
Al die klinker weggetjes waren ook wel een goede training als je bedenkt hoe het dalijk in België er aan toe gaat.Die weggetjes daar isnog niets met hoe het er hier bij staat.
Tot nu toe verbaast het mij dat we nog geen lekke banden hebben gehad tijdens onze trainings tochtjes.Goed onderhoud???
En, o ja Martijn relaxed trainings ritje, ik heb je eigenlijk niet op kop zien rijden om het tempo te drukken??
Al met al een leuke middag en een prachtige route
Bedankt mannen en op naar Limgurgggggggg.

PeterB
Discussie gesloten.

Re: Laatste trainingsrit 17 augustus 2012 18 aug 2012 17:13 #812

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

.......... Tot nu toe verbaast het mij dat we nog geen lekke banden hebben gehad tijdens onze trainings tochtjes.Goed onderhoud??? ...........


Mij eigenlijk ook wel. Tot voor kort was ik "kampioen lekke band". Als er drie druppels regen gevallen waren, dan had ik een lekke band. Sinds ik overgestapt ben naar een ander merk ............ nul, zero, niks meer lek.

Dit opschrijven is wel de goden verzoeken ........
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden

Leden login