Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Woensdag 24 juli 2013 22 juli 2013 10:51 #1175

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Aanstaande woensdag wordt er wat regen en onweer voorspeld. Marcel en Joost zijn op woensdag vrij en het waait niet, dus wat let ons om een ritje te maken. Ik heb een route gemaakt van ongeveer 100 km. Alleen de vraag: hoe laat gaan we weg? 09:00 of 10:00 uur? Ik hoor het wel.


Bijlage 24-07-13.JPG niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Woensdag 24 juli 2013 22 juli 2013 17:39 #1177

  • Robbert
  • Robbert's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha jongens, veel plezier ennuh blijf drinken! Gisteren klein rondje gefietst maar zelfs twee bidons was niet genoeg?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Woensdag 24 juli 2013 22 juli 2013 18:21 #1178

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Mijn voorkeur gaat uit naar 9 uur :thumb:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Woensdag 24 juli 2013 23 juli 2013 18:17 #1179

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
09.00 uur is goed hoor, dat rondje rammelen we er ff door.. :sick:

Die 100 km gaat wel lukken maar zeer waarschijnlijk rij ik 'm in mijn eigen tempo. Das met mijn km's in de benen wel zo prettig en verstandig. Ik wil lekker soepel draaien en niet compleet verzuurd thuiskomen.

Om 09.00 uur bij de Noord Aa tenzij het plenst van de regen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Woensdag 24 juli 2013 24 juli 2013 04:53 #1180

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Sorry luitjes, ik haak af, heb weer eens een nacht dat ik niet slaap :-( Goeie rit gewenst.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Woensdag 24 juli 2013 24 juli 2013 17:21 #1181

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Helaas had Joost afgehaakt, dus het zou een ritje met slechts 2 man worden.

Exact om 09:00 uur vertrokken Marcel en ik voor een ritje naar restaurant de Ruige Hoek bij de Langevelder slag. Via de duinen heen en door het 'binnenland' weer terug. Het is wel een luxe hoor, als je doordeweeks kan fietsen en ook nog bijtijds vertrekt. Je komt nauwelijks fietsers tegen, en al zeker geen racefietsers. Na een voortvarend begin ging het tempo in de duinen als vanzelf omhoog en konden we makkelijk boven de 30 km/h rijden. Na iets minder dan 2 uur en een dikke 50 km verder kwamen we aan bij de Ruige Hoek, waar het ook nog vrij rustig was. Een blik op de GPS leerde, dat we het eerste gedeelte met gemiddeld 28,2 km/h afgelegd hadden. Best wel rap eigenlijk.

Na de koffie ging het richting Lisse en vandaar langs de ringvaart, altijd een mooi stukje om te rijden. De beloofde westenwind bleek uit zuidwest te blazen en leek langzaam toe te nemen. Geen prettig vooruitzicht, want het laatste stuk zou dan pal tegen de wind in zijn. Had ik niet op gerekend eigenlijk :evil:

De brug naar Nieuwe Wetering bleek nog steeds niet klaar, dus werden we gratis en voor niks met het fietspontje overgezet naar de andere kant van de ringvaart. De zon was blijkbaar aangestoken door de wind en beiden deden zij behoorlijk hun best om het ons moeilijk te maken. Zonder al te veel problemen en in een iets lager tempo bereikten we de brug in Koudekerk over de Oude Rijn. Even leek het er op, dat de brug niet meer dicht wilde, maar na wat frutselen aan het mechaniek ergens onder de brug door de brugwachter ging hij wonder boven wonder toch weer dicht.

Het beste was er inmiddels af bij mij en ik moest steeds vaker het wiel van Marcel kiezen om de snelheid erin te houden. Onderweg nog geprobeerd om wat lichter te trappen, maar dat beviel niet echt. Toch maar eens in de leer gaan bij Froome hiervoor. ;-) Thuisgekomen stond er 85,7 op de teller.

Was een lekker ritje!!
Klik op de foto voor de ritgegevens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden

Leden login