Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

30 of 31 maart 30 mrt 2013 16:07 #971

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Vandaag al vroeg op de fiets, ben over Koudekerk naar Woubrugge en Roelofarendsveen gereden, bij Oude Wetering met het pondje over richting Leimuiden en langs de Provinciale weg naar Alphen. Het laatste stukje was door Hazerswoude Dorp naar Benthuizen en weer thuis in Oosterheem. Lekker gereden, zeker op de terugweg met windje in de rug kon ik een aardig tempo rijden, viel niet tegen.Windje was best guur maar ben blij dat ik gegaan ben... :yes:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 of 31 maart 30 mrt 2013 17:31 #973

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag de Hobbeltjestocht met de vereniging gemaakt. DeZeeuw heeft een mooi verslag geschreven, scheelt mij weer typwerk :-)


Bijlage 30032013813.JPG niet gevonden



Bijlage 30032013817.JPG niet gevonden




Vanmorgen om circa 9.00 uur vertrokken zeven senioren voor een tocht vol Hobbeltjes. Zij hadden in goed overleg gekozen voor de 100 kilometer. Er stond weinig wind, het was zeker fris (maar het zou warmer worden), en het zou niet gaan sneeuwen.

deZeeuw mocht weer voorop rijden om de weg te wijzen. deHagenaar kwam gezellig naast hem fietsen. deZeeuw had de versie van 120 kilometer geladen, maar de eerste 100 kilometer zou dat waarschijnlijk geen verschil maken. Zijn GPS was nog niet "warm" maar deZeeuw meende dat de puinbult de eerste hobbel moest zijn (achteraf wel een vergissing).

Daarna ging het op Delft aan, waar in de buurt van Ikea de eerste officiële hobbel werd genomen. Verder ging het, richting "De Bonte Haas" en daarvandaan steeds dieper het Westland in, en richting de duinen. Hier en daar werd nog een hobbel genomen in de vorm van een bult of een brug. Één van die bruggetjes leverde problemen op omdat het zó smal en zó steil was dat iedereen van zijn fiets af moest. Na dat bruggetje kwam er een heel smal paadje, vlak langs het water, vol met gaten en bestrooid met los grind. Het begon een beetje op een vossenjacht te lijken en daar houden veel senioren niet zo van.

In goede gezondheid bereikte het groepje de duinen vlak bij Monster (Solleveld). Hier moest deZeeuw even wat vocht lozen. Hij maakte tevens van de gelegenheid gebruik om bovenstaande foto's te nemen. Richting Kijkduin en Scheveningen nam Wijdbeens over van deHagenaar en tegen de tijd dat Scheveningen in zicht kwam vroeg deZeeuw om aflossing door deAdelaar. Toen bleek dat Den Haag toch wel een nijvere stad is. De nieuwe boulevard van Scheveningen mag dan zijn voltooiing naderen, er is nog volop af en op te breken bij de havens.

In Scheveningen werden in twee etappes wat bultjes genomen, waarna de Watertoren in zicht kwam. Onder deze toren namen de senioren even de tijd voor koffie en appeltaart. Zij constateerden dat de wind weer was toegenomen en dat het koud was gebleven. Tot overmaat van ramp begon het ook licht te sneeuwen. Besloten werd door te gaan tot de Wassenaarse slag en daarvandaan naar Zoetermeer te rijden. De senioren volgden nog wel even de route op de GPS en maakten daarom een soort ronde van Meijendel mee. Maar toen was daar het afgesproken keerpunt.

Terwijl de sneeuw dichter begon te vallen ging het via de Horsten op Zoetermeer aan. Nadat de heren voor de tweede keer de puinbult hadden genomen zuchtten ze voldaan. Enkelen gingen er direct door naar huis, enkelen gingen nog even het clubhuis in voor een korte nabespreking.

Klik hier voor de ritgegevens

@Joost: Je had beter met ons mee kunnen gaan, altijd gezelliger met een groepje.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

30 of 31 maart 31 mrt 2013 08:30 #974

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Mooie rit Willem !

Joost ook een mooie rit gerededen.

Ik had zaterdag ochtend andere dingen te doen! Had graag mee gewild.
Meestal als ik niet gaat surfen op zaterdag heb ik andere verplichtingen. :evil:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Marcel.

30 of 31 maart 01 apr 2013 08:44 #975

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha Willem,

Volgende keer rij ik graag weer mee met jullie cluppie ( als ik kan volgen ), is idd gezellig alhoewel ik geen moeite heb met alleen rijden. Ik neem dan de tijd om om me heen te kijken en door dorpjes te rijden waar je anders nooit komt.

Wordt er vandaag nog een ritje gemaakt mannen? :-)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 of 31 maart 01 apr 2013 08:52 #976

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb wel zin om te gaan vandaag.
Denk dat het met de wind niet gaat lukken vandaag.


10:00 lijkt me mooie tijd bij de N-aa

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 of 31 maart 01 apr 2013 09:25 #977

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Begrijp net dat het 10:15 wordt. FF mijn ontbijt naar binnen werken ;-)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden

Leden login