www.bikels.nl/zbw Forum Index www.bikels.nl/zbw
A _little_ text to describe your forum

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Restart
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    www.bikels.nl/zbw Forum Index -> Effe Voorstellen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Roland Ruskauff
Moderator

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Wat bij mij erg heeft geholpen is langere trapeze lijnen. Hierdoor minder downforce en de mogelijkheid om het board af te laten vallen om sneller in plané te krijgen..

Met de korte lijnen wilde het board alleen maar oploeven...
Ed
WindSurfer

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:51 pm    Post subject: Re: Toch effe wennen Reply with quote

Reindt wrote:
Zoals belooft hier wat bevindingen van mijn nieuwe aanschaf (Starboard Go 171 + Simmer 8.6 V-Max,
Gisteren middag op het veersemeer met aanwakkerende wind gevaren met de 8.6 en op m'n oude Cobra, moet zeggen dat ik behoorlijk aan het nieuwe zeil moet wennen en ben lang bezig geweest (en nog niet naar tevredenheid) met de afstelling van de trapezelijnen, maar heb nu het e.e.a gevonden op het net wat ik de eerst volgende keer ga uitproberen.
Uiteindelijk heb ik nog een paar rakken behoorlijk geknald met de steeds maar toenemende wind.
Ik heb op enig moment van board geruild met m'n zoon (die ook al lekker gaat, hij met een 4.2 er op) dus ik op de starboard GO, man wat moet ik wennen aan dit board, het is absoluut mijn techniek die te wensen overlaat dit bord goed te bevaren, voorals nog vind ik het nog helemaal niks maar zoals gezegd zal wel aan mij liggen. Ik loef continue op met dat ding probeer van alles maar helpt niks, maar eens gaat het goed komen dat weet ik zeker. ben maar één keer in plané geweest met dat ding terwijl ik op m'n Cobra (130ltr) wel steeds in plané kwam. We blijven het gewoon proberen. tot zo ver...

Ha Reindt ; welkom op dit relaxte forum.

FF Off-topic
Is je trim van je zeil wel in orde , geef meer eens 2 cm meer d haul / vertzet je giek eens naar beneden of naar boven. Wel steeds 1 ding te gelijk verstellen.
Je kan foto plaatsen bij vaartechnieken algemeen hoe trim van je tuig staat zoals jij denkt dat tie goed is.
Reindt
Nieuw

PostPosted: Thu Oct 04, 2012 12:59 am    Post subject: Re: Toch effe wennen Reply with quote

Ha Reindt ; welkom op dit relaxte forum.

FF Off-topic
Is je trim van je zeil wel in orde , geef meer eens 2 cm meer d haul / vertzet je giek eens naar beneden of naar boven. Wel steeds 1 ding te gelijk verstellen.
Je kan foto plaatsen bij vaartechnieken algemeen hoe trim van je tuig staat zoals jij denkt dat tie goed is.[/quote]

Ben vandaag weer gaan proberen, dikke 4 à 5 Bft, uit de nachtdienst gekomen 's morgens, 3 uurtjes slapen en wachten tot mijn zoon uit school kwam 12:15, spul op geladen en weg waren we, ikke denken ik ga het e.e.a proberen. We kwamen op de spot, zag er goed uit, spul opgetuigd... enorme regenbui maar who cares, maar na die regenbui was het plots bijna windstil voor de verdere middag, dus helaas nog niets wijzer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Reindt
Nieuw

PostPosted: Fri Apr 25, 2014 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Zo, inmiddels bijna 2 jaar verder en nog steeds aan het surfen  Wink
Het virus heeft me weer behoorlijk gepakt en ben dus nog niet genezen en weet niet of dat zo wie zo binnen enkele jaren gebeurt  Very Happy , tenzij de gezondheid het niet meer toelaat want ik heb een behoorlijke blesure aan de knie en kan er nu goed mee leven maar moet niet erger worden. Sta wel op de nominatie om er aan geholpen te worden, hoewel men terughoudend is omdat ik al 2x aan die knie geopereerd ben. Maar ik stel het voor nu nog zo lang als het kan uit omdat ik niet in het surf seizoen met m'n pootje omhoog wil zitten  Sad
Effen over de surf vorderingen, die zijn sterk verbeterd, hoewel ik nog steeds wel eens moeite heb met de 8,6 V-Max, en deze problemen eigenlijk niet met mijn overige zeilen heb (allen camber zeilen, V-Max niet  Thinking ) Maar daar komt verandering in omdat ik de V-Max ga verkopen, en er inmiddels een Gaastra Phantom 8,5 (2012) heb aangeschaft.......anyway, wat ik eigenlijk belangrijker vind is dat mijn zoon, nu inmiddels 13 jaar als een speer gaat, heeft veel controle en doet niet voor de grote mannen onder, dat is zo gaaf om te zien  Very Happy , hij vaart ook al met grotere zeilen (max 8,1 op de Futura 131) wanneer de omstandigheden daar om vragen.
De GO 171 heb ik al lang niet meer, deze heb ik in gewisseld voor een Futura 155 (2010) en een Futura 131 (2013), mijn zoon vaart op een Starboard Kombat 114 ltr en een Flare 98, zo dat was even bij praten na een lange tijd  Cool
Back to top
Oscar
WindSurfer

PostPosted: Fri Apr 25, 2014 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Lekker vooruit gegaan  Yes

En voor wat betreft dat virus: volgens mij ben je ongeneeslijk ziek.  Smile

Sterkte met je knie. Dat is echt vervelend. Ik moet zelf ook trouw mijn oefeningen blijven doen, anders kan nog geen honderd meter hardlopen en voel ik mijn knie bij elke draaibeweging (en gijp). Is bij ons een familiekwaal. Bij mijn broer Arnold staan zijn knieën volgens mij achterstevoren  Too Much Info en mijn andere broer wordt binnenkort ook voor de derde keer geopereerd. Ik geloof dat ze dan zo'n beetje de rest van lichaam slopen om van zijn knie nog iets te maken. Ik weet niet om wat voor een operatie het bij jou gaat, maar hij is volgens mij wel een jaar onder de pannen met de revalidatie.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Roland Ruskauff
Moderator

PostPosted: Fri Apr 25, 2014 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Hey Reindt,

goed om te horen dat je al zover gevorderd bent. Ik denk dat Oscar gelijk heeft. Je komt er niet meer van af..

Ook heel leuk om te lezen dat je zoontje als een raket gaat, dat zijn de young potentials he !! die gaan het helemaal maken...

Houdt ons op de hoogte, altijd leuk om et lezen !!
Hans
WindSurfer

PostPosted: Fri Apr 25, 2014 4:52 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Rein leuk om je hier ook te zien, jij bent toch diegene met de eigenbouw neusprotector  Cool
Reindt
Nieuw

PostPosted: Fri Apr 25, 2014 5:20 pm    Post subject: Reply with quote

Hans wrote:
Hoi Rein leuk om je hier ook te zien, jij bent toch diegene met de eigenbouw neusprotector  Cool

Ja, Hans, dat ben ik....... Beginnen die dingen mij roem te geven, helemaal goed  Very Happy
Back to top
Reindt
Nieuw

PostPosted: Sun May 27, 2018 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Zodan, das evengeleden hahaha, en ja inmiddels ongenezelijk ziek, gelukkig in de positieve vorm.
Het windsurfen is niet meer uit ons systeem te krijgen, dikke kar volshit en vele eurootjes armer, maar heel veel plezier rijker.
Wat is het toch heerlijk om te doen en hoop nog te blijven doen. De knie werktniet altijd mee maar is nog net te doen, sinds kort vaar ik met en brace en heb wel het idee dathet werkt. We varen ook s’winters door als het maar niet te koud is, water temp 5gr lucht temp 7 gr, is te doen.
Back to top
Patrick de Jongh
WindSurfer

PostPosted: Thu May 31, 2018 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

Hamvraag, staat de koffie klaar?
Back to top
View user's profile Send private message
Reindt
Nieuw

PostPosted: Thu May 31, 2018 9:18 pm    Post subject: Reply with quote

Patrick de Jongh wrote:
Hamvraag, staat de koffie klaar?

Haha, voor jou altijd een bakkie Patrick 👍
Back to top
Post new topic   Reply to topic    www.bikels.nl/zbw Forum Index -> Effe Voorstellen All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum