Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Formula varen

Formula varen 02 jan 2019 10:59 #39917

• Ed
  • Ed's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 12
Deze had ik nog nie gezien.
Leuk stuk , de Foil te laat ik voor wat het is.
Heb wel idee dat FW ietwat meer naar achtergrond zal verdwijnen , raceboards varen ook nog steeds en SB lijkt ze nog ook in productie te hebben.
Veel water op binnen de comfortzone en liefst 2 of 3 sessies achter elkaar op zelfde spot dan is gevoel het best te locken. 11-14knts meest relax en valt er ook nog prima halve wind te varen , zeker met vin die enorm de-powerd , chop en vlagen glad strijkt en controlle blijft geven.
Relax cruisen daar gaat het om en zo af toe bij meer wind moet je wel up en down en vanzelf uit halve windse koers.
Juiste setting mat. combi en dan maar laten gaan.
Zo her en der valt er laatste tijd agv foil een "goede" FW vin voor leuk prijsje te scoren , Loft heeft FW zeilen nog in het program en SB HWR gaat nog wel paar jaar mee :) B) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Ed.

Formula varen 15 nov 2019 10:16 #40265

• Ed
  • Ed's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 12
Uh ja....geschiedenis gaat zicht herhalen ; racebaord , Fw , echter nu met Foil , leuk begin van deze post weer eens te lezen.
Raceboard en FW varen nog steeds en zal wel zo blijven ook ...lekker recreatief.
Heb materiaal genoeg; HWR baord vinne en giek niet zo bang voor dat geest geeft , zeil mast is ander verhaal.
Met 2 RB 11, 2 530 masten een vapor tech 10 met mast en 2 gulftechs haal ik de winter van 2025 wel ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Ed.
Moderators: NicoFrank LTheo
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account