Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: trim/setup moderne boards

30 aug 2016 22:25 #37541

• Roland
  • Roland's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat is bijna je homespot man... Ik zeg schroevendraaier mee en experimenteren tot dat het goed staat. Have fun daar en geniet ervan.. Varen en genieten prio1 de cijfers prio2

Keep us posted

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 09:26 #37563

• Randy Zandbergen
  • Randy Zandbergen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Zowel voor als achterbanden nu naar de middenpositie verhuist, stonden vooraan, moet zeggen dat het er op begint te lijken, board loopt soepel, kan redelijk wat druk geven op de vin om hoogte te lopen, ruim loopt hij als een zonnetje. Hou echter nog 1 kleinigheidje over, ik krijg na pak hem beet een kilometertje opkruisen flink wat kramp in de kuit van mijn achterste been, zou ik dan de voetbanden nog verder moeten verplaatsen, of het juist in wat anders moeten zoeken ..?? Lastig allemaal ;)

trim/setup moderne boards 01 dec 2019 12:18 #40275

• Randy Zandbergen
  • Randy Zandbergen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ondertussen een paar jaartjes verder :D . Heb mijn poging weer een nieuw leven ingeblazen.. Heb dit jaar (weer) een Exocet gekocht, de Cross 124, 124 liter 250 lang 76 breed.. Niet de meest moderne shapematen , maar wel nieuw. Heb dit boardje gekocht 4 dagen voor ik in September naar Frankrijk ging, dus maiden voyage op Plage Vieille Nouvelle :D , man, man, man, opstappen en wegwezen.. zo verschrikkelijk makkelijk.. Voer na 15 minuutjes al S'jes op het water ... was met 7.8 erop ook al sneller dan de aanwezige speedies .. mooi :D . Daarna er nog mee gevaren op OV en Checkpoint Charlie... Ik merkte op OV eigenlijk ( met het vertrouwen dat ik opgebouwd had in Frankrijk ) dat ik nog steeds bang ben van de klots op OV, heb nog steeds het idee dat ik elk moment daar op mijn bek kan gaan :( , maar dat ik met de Cross dit toch makkelijker kon omzetten in wat meer vertrouwen.. resulteerde uiteindelijk in een topspeed van 68+ die dag, niet gek voor een boardje dat bij Exocet te boek staat als Bump en Jump ;P .. .. Later bij Checkpoint Charlie nog 2 lekkere dagen gehad met dit board .. Zeker geen verkeerde aankoop geweest..
Terugkomend op de probleemstelling van 3 jaar geleden, hmmm , heb tussendoor ook nog een Fanatic Lightwind geprobeerd, zelfde problemen eigenlijk .. Ben er ondertussen eigenlijk wel over uit dat het vooral een mentale kwestie is, ik durf de boards neit te laten"vliegen"zoals sommigen van jullie het noemen, ik wil graag de controle houden over het board en denk dat dat niet compatible is met de nieuwe race/slalomshapes , waar je de boards eigenlijk moet laten gaan ..
In Frankrijk ook eens op La Rouet gevaren, ze zult denken wat heeft dat er mee te maken .. , een spot waar ik ook altijd veel respect voor heb gehad ( lees : angst dat ik uiteindelijk te ver op zee zou raken) .. Heb daar gemerkt dat ik met de Haleakala's gewoon full power evenwijdig aan het strand kan terugvaren.. dat gaf me een mentale boost waar ik de rest van het jaar van geprofiteerd heb.. daardoor durfde ik ook op OV de Cross zo ver te pushen en kan ik zonder er verder over na te denken ook op andere spots wat meer pushen ..
Eens kijken waar me dat in 2020 gaat brengen :D

trim/setup moderne boards 03 dec 2019 09:48 #40277

• Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 3
Gaaf om te lezen dat je , zelfs met al jouw ervaring, toch nog weer stappen vooruit gaat.

trim/setup moderne boards 04 dec 2019 18:10 #40283

• Ed
  • Ed's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 12
Uh....quote wil niet echt lukke , zal best iets niet goed doen.....moderators ???? :(
Goed bezig.
2020.....kom eens naar zh wateren.

Laast bewerkt: door Ed.

trim/setup moderne boards 04 dec 2019 19:53 #40285

• Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

Ed schreef : Uh....quote wil niet echt lukke , zal best iets niet goed doen.....moderators ???? :(

Lijkt te lukken zo. Op 'quote' klikken en dan daarachter beginnen met schrijven. Met een keer 'enter' ziet het er mooier uit. En je kan eventueel de tekst deleten, die je niet wil quoten. Heb ik met Eds tekst ook gedaan. Als je er maar voor zorgt dat je het deel tussen de haakjes aan het begin en aan het eind laat staatn. Deze haakjes: [ ].

Laast bewerkt: door Theo.
Moderators: NicoFrank LTheo
Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account