Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Leucate (Frankrijk)

Leucate (Frankrijk) 16 juli 2011 15:05 #15446

• Geert
  • Geert's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben van plan om in september een paar weken naar Leucate te gaan.
Het moet daar goed zijn in september (kwa wind) en de temperatuur is dan daar ook nog 20+ graden.

Ik vroeg me af of er iemand daar ervaring heeft opgedaan en of er nog mooie tips zijn voor verblijf op een camping??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Leucate (Frankrijk) 12 aug 2019 16:51 #40208

• Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 3
Net terug van een vakantie van ruim twee weken in de buurt van Etang de Leucate. Met de oude bus vol surfspullen naar Zuid-Frankrijk gereden. Wij zaten in een huisje in een dorpje in de buurt van Perpignan. Een paar kilometer rijden van het meer. Er zijn voldoende goede plekken waar je kunt opstappen. Meestal eerst een behoorlijk stukje ondiep. Zeker in de zomer wel veel wier en soms kwallen. De eerste week een paar goede dagen gehad. De tweede week meer aan het strand gezeten (middellandse zee). De eerste dag surfen was met zuid-oosten wind op het meer. Op deze dag weinig last gehad van wier. Met 7.0 en mijn 115 L board goed kunnen varen. Ook ideaal dagje voor de dames om wat te oefenen. De andere dagen met NW (tramontana) gevaren met 5.3 en 4.7 Op deze dagen wel meer last van wier. Ik dacht van tevoren dat dit wel mee zal vallen met een 25 cm wavevin. Maar er bleef toch geregeld een heel dotje aanhangen. Heel irritant, wel veel druk, maar geen echt lekkere snelheid. Bij de surfshop in Leucate heb ik een tweedehands weedvinnetje gekocht. Dat voer de keer daarna een stuk lekkerder. Op een dag kwam ik wat verder op het meer in een behoorlijk kwallenveld. Nog nooit zoveel grote kwallen bij elkaar gezien. Even met een local staan praten die vertelde dat de grote witte kwallen niet heel veel pijn doen, maar dat de blauw/paarse echt niet fijn waren. Toen maar wat dichter bij de kant gebleven. Zelf heb ik alle dagen gewoon in mijn shorty gevaren, maar wil je echt het zekere voor het onzekere nemen en geen kwallenbeet op je benen oplopen is een shortarm ook een optie. Misschien dat het in het voorjaar beter is qua wier en kwallen als het water nog wat frisser is. Met zuid oosten wind is de zee ook goed. Zeker in St Crypien en Argeles sur Mer waait het met die richting altijd een stukje harder als bij Leucate. Wel lastig in de zomer met zoveel drukte op het strand en zwemmers in het water.
Al met al vond ik het wel een goede locatie. Heb je geen wind dan is het alsnog heerlijk strandweer. Een ritje richting de Pyreneeën voor een bergwandeling is ook goed te doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank L, Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Moderators: NicoFrank LTheo
Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account