Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Hoe en wat wind voorspellingen.

Hoe en wat wind voorspellingen. 26 nov 2018 22:20 #39834

• Johan
  • Johan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik kijk natuurlijk naar teletekst maar daar heb je niet veel aan zeker niet als voorspelling voor over een paar dagen. Verder gebruik ik zoals ik denk velen windfinder. Als er nu een dag is met wind zoals aankomende vrijdag maar de wind zou afnemend zijn. Hoe gaan jullie daar mee om. Houden jullie daar rekening mee en welke middelen worden nog meer gebruikt voor goede voorspellingen?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Johan.

Hoe en wat wind voorspellingen. 30 nov 2018 21:03 #39846

• Ferry Saber
  • Ferry Saber's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 0
hey Johan,

ik gebruik idd windfinder superforecast en windguru en johnswind en actuele wind van buienradar en daar een gemiddelde van klopt meestal aardig.
als het afnemende wind is kies ik meestal wel voor board waar ik op kan drijven zodat ik zonder teveel zwemwerk terug kom. maar jij kan nog drijven op een 90liter board dus dat komt bij jou wel goed...haha...

Hoe en wat wind voorspellingen. 30 nov 2018 22:38 #39849

• Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 2
Windyty is de laatste tijd erg adequaat. Kan je ook verschillende modellen voor instellen. Europees, Amerikaans etc. Surfweer.nl met een wekelijkse update geeft meer nuance vanwege toelichting maar erg op zee gericht. De Harmonie weerkaarten op de dag zelf zijn zeer goed. Weerplaza, maar die is vaak te voorzichtig.
Het is wat Ferry zegt, combineren. Op gegeven moment voel je wel welke het best is in welke periode en bij welke windrichting. En welke je moet hebben voor de korte en welje voor de lange termijn.
Voor de actuele wind kun je het beste Rijkswaterstaat nemen, beter dan de KNMI.

Laast bewerkt: door Theo.

Hoe en wat wind voorspellingen. 01 dec 2018 09:42 #39852

• Johan
  • Johan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
Het combineren van voorspellingen die ik ook wel maar het weer patroon lijkt gewoon veranderd en daar hebben de weer modellen wat moeite mee. Op mijn werk is het heel druk en daardoor lastig om vrij te nemen maar als de wind voorspellingen elke keer weer anders zijn schiet ik er niet zo veel mee op. Hopelijk volgend jaar meer westelijke stroming.

Hoe en wat wind voorspellingen. 01 dec 2018 15:56 #39857

• Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 2
Komende week lijkt je wens voor westelijke richtingen wel uit te komen. Dit jaar was dat inderdaad weinig keer het geval. Dat zie ik aan het aantal keer dat ik op Horst heb gevaren, nogal weinig.

• Pagina:
  • 1
Moderators: NicoFrank LTheo
Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden