Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Bulls gereden. Op de heenweg langs de Waal, met een windkracht 4 recht tegen, was het even zoeken naar de juiste versnelling in combinatie met de ondersteuning. Wat is het meest efficient qua cadans? Uiteindelijk wijst het zich vanzelf en is het eigenlijk niet anders als op een 'normale' fiets.
Het was makkelijk om een redelijk tempo te rijden, maar boven 25 km/h stopt de ondersteuning en moet je gewoon zelf aan de bak.
Op de terugweg, met de wind in de rug, gaat het eigenlijk ook wel makkelijk en is het niet anders dan een gewone MTB. Als je daarmee 30 wilt rijden, dan is het gewoon hard werken en dat is met deze fiets niet anders. Nou had ik de laatste maanden nauwelijks gefietst, dus 30 rijden zat er even niet in
En dat nu het antwoord hoe de fiets bevalt:
WAUW !!!!
Beter dan ik gedacht en gehoopt had.
Het enige waar ik nog niet veel over kan zeggen is de accu. Na 60 km zat hij nog ongeveer half vol, dus zo te zien moeten ritjes van 100 km geen probleem zijn. Ik verwacht eigenlijk dat de prestaties van de accu beter zijn als het wat warmer is.
Ik zal de fiets vooral gebruiken om mee door het bos te raggen, ook van de zomer. Hoef dan natuurlijk niet eerst met de auto naar pont Amerongen te rijden. Maar ook als ik minder goede dagen heb en er moet geklommen worden, dan zal ik zeker voor deze fiets kiezen ipv de racefiets.