Zoals hierboven gemeld vandaag gekozen voor de Duinentocht met TVZ'77 en het is een goede keus geweest!!
Aangekomen bij het clubhuis in het Buytenpark een drukte van jewelste, ik kon nauwelijks mijn fiets stallen. Om 9:10 uur vertrokken we met een man of 25. Deze groep viel echter snel uit elkaar want er waren erbij die blijkbaar de 100 km zo snel mogelijk af wilden raffellen ipv ook nog een beetje genieten van de omgeving. Ook komt er bij zo'n hoog tempo weinig van praten, dat is bij mij in ieder geval zo. Dus op naar Wassenaar en Scheveningen en vandaar de duinen in naar Katwijk, Noordwijk en verder. Het zonnetje kreeg wat meer kracht en met een windje in de rug was het genieten geblazen.
Waar ik in het verleden altijd moeite had met de kleine klimmetjes in de duinen, ging het vandaag super en ik had soms nauwelijks in de gaten dat het omhoog ging. Voor mij een teken dat het trainingsschema, waar ik in januari mee begonnen ben, zijn vruchten af begint te werpen.
Na ongeveer 50 km kwamen we aan bij restaurant "Langs Berg en Dal", vlak bij de Langeveldse slag, en was het tijd voor een bakkie. Ook daar zat het afgestampt met fietsers en geeft aan dat het toerseizoen nu echt begonnen is. Het appelgebak is wat mij betreft een aanrader aldaar :tmi:
Na drie kwartier weer verder en nu moesten we tegen de wind in weer naar huis. Gelukkig zaten er een paar sterke beren bij die het kopwerk niet schuwden. Onderweg pikten we nog een stukje mee van de Joop Zoetemelk classic en was ik blij dat ik die niet gereden heb. Heel veel nivoverschil, dus er werd veel ingehaald. Soms zat je ineens in een peloton van een man of 50 en dat rijd wel lekker, maar oh, oh, oh wat moet je dan oppassen!!! Even pielen met je GPS kun je dan beter achterwege laten :giggle:
Langs de Oude Rijn richting Koudekerk werd er nog even serieus tempo gemaakt en ook dat ging echt lekker.
Bij Gelderswoude aangekomen zag ik ineens een witte VW Polo met aanhanger uit een uitrit komen ......... Marcel!! Helaas waren we net even te ver weg om een 'meet & greet' te doen. Hij had ons trouwens mooi uit de wind kunnen zetten met die aanhanger. :tmi:
Bij de Noord Aa ben ik richting huis gegaan na een superrit van 102 km, wat de totale afstand voor deze week op 276 km brengt.
@Joost: Er werd nog gevraagd naar die "jonge gast" ............... !!!!
Link naar de rit van vandaag
Er zijn ook wat foto's gemaakt door DigiGeert. Was wel lachen, want soms waren we hem zomaar kwijt en na een minuut of 10 stond hij ineens ergens langs de kant met zijn camera in de aanslag!!
Link naar de Blog (of is het "het blog"?) van DiGi
Nog wat meer foto's
Zij die morgen het koude water gaan trotseren: Have fun!!!