Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Re: 5 of 6 Mei 06 mei 2012 17:35 #677

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Wegens andere bezigheden moest ik op zaterdag verstek laten gaan voor de wekelijkse rit met de senioren van TVZ '77. Om toch wat kilometers te kunnen maken ben ik maar uitgeweken naar de Elf Dorpentocht van TC Stompwijk. Wellicht dat ik daar wat bekenden zou treffen en als dat niet zo zou zijn, dan zou het een kwestie van aansluiten zijn, weliswaar bij een groep met het tempo wat hem zou aanstaan. Aangekomen bij het Blesse Paard trof ik deDolfijn en MiepMiep. Helaas koos deDolfijn voor de voetbal, dus was het even wachten of er nog andere bekenden zich zouden melden. Uiteindelijk gingen we met z'n zevenen op pad voor de 80 km, incluis deDolfijn die een stukje met ons opreed richting huis.

Via Nootdorp ging het naar Midden Delfland richting Maasland, alwaar een koffiestop ingelast zou worden. Ik moet eerlijk toegeven dat TC Stompwijk zijn best had gedaan qua routeaanwijzingen, want die waren echt perfect verzorgd. Slechts 1x ontstond er verwarring en reden we een afslag voorbij, maar na 5 meter was het al duidelijk waar we heen moesten. De route was mooi en leidde langs allerlei paden waar ik het bestaan niet van wist. Nou zegt dat niet zoveel, want ik fiets nog niet lang genoeg om ieder fietspad in de Randstad te kennen, maar toch ........

In het Wapen van Maasland (volgens mij heette het zo), was het een drukte van jewelste en we hadden mazzel dat we nog een plekje vonden om onze, al dan niet zelf meegebrachte, versnaperingen te nuttigen. Na een goed half uur vonden we het wel weer tijd om te gaan en werd de terugreis aanvaard, nu helaas met een toch wel straf windje tegen. Gelukkig deed iedereen zijn deel van het kopwerk, maar werd er toch af en toe gevraagd of het wat minder enthousiast kon met wind tegen.
Ondanks de tegenwind werd er toch nog volop gekwettert in het pelotonnetje, zij het niet zoveel als op de heenweg.

Aangekomen in het Balijbos was het weer raak: Loslopende honden met bijbehorende baasjes die geen controle hebben over hun geliefde huisdier. Hans was het slachtoffer en ging onderuit. Gelukkig geen (zichtbare) schade aan Hans en zijn fiets deed het gelukkig ook nog na een mini servicebeurt van Aad. Wel even gegevens uitgewisseld voor het geval er thuis nog schade vastgesteld zou worden.

Na een ritje door het Westerpark ging de route blijkbaar weer dwars door Zoetermeer en werd er unaniem besloten (althans zo leek het) om de snelste weg naar Stompwijk te nemen. Het gevolg was, dat er 2 groepjes van drie renners rondreden die voor de gemiddelde buitenstaander niets met elkaar van doen hadden. Uiteindelijk werden de groepen weer herenigd bij het Blesse Paard.

Voor de deur kwamen we iemand tegen die ons toch wel bekend voorkwam, maar niet direct herkenden ......... totdat hij lachtte!! Het bleek hier om niemand minder dan Michael Boogerd te gaan, die ook met een groepje deze rit gereden had. Ik stelde aan MiepMiep voor om haar samen met Boogie op de foto te zetten, maar daar had ze weinig trek in.

Bijlage Foto0096.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: 5 of 6 Mei 07 mei 2012 12:01 #678

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0
De weersverwachting voor zondag 6 mei 2012: Thermoshirt, shirt lange mouw, lange broek, handschoen (met vingers) en evt. een windbreker... Zo begon ik deze ochtend de verkleedpartij. Het zijn nog lang geen Mallorceense temperaturen, maar er moet toch gefietst worden. De Elfdorpentocht staat op het programma.

Na de nodige plichtplegingen in Maasland vertrok een groep TC Rijnmonders met een man of 15 (nee, dit keer geen vrouwen) voor een rondje van zo'n 125 km. Onder leiding van Leo vanN, die een groot deel van de tijd de kar op een geweldige wijze trok, ging de ploeg van start voor een rondje in de achtertuin. Via de bekende wegen, tegen de wind in, werd er een heerlijk tempo gedraaid, waar bijna iedereen zich wel in kon vinden. Uiteraard werd er nog een koffiestop ingelast, waar een ieder zich tegoed deed aan koffie (met punt). Na de koffie ging het steeds makkelijker; de wind was niet gedraaid dus hebben we de hele terugweg wind in de rug gehad. Op de splitsing 125 of 160 km ging een dappere, maar eenzame fietser (Ronald V) voor de 160. Kilometers maken voor de Elfstedentocht.

Geen valpartijtjes dit keer, maar wel drie lekke banden, waardoor er drie extra pauzes moesten worden ingelast.

Na de Kandelaarbrug, waar de groep richting Harga ging, moest ik afhaken en ben via de Broekpolder naar huis gegaan, snel onder de douche, motor gepakt en naar het werk. Moet ook gebeuren. Terwijl ik aan de smerige automatenkoffie zat, zal de rest wel aan de alcoholische versnaperingen zijn gegaan.
En het weer? Het viel mee. Tot aan de koffie was het fris, na de koffie grotendeels in het zonnetje met de wind in de rug en de thermometer op dubbele cijfers.
En Ronald? Die zal vast wel aangekomen zijn....
En de route: connect.garmin.com/activity/175535318

Theo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Theo.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden

Leden login