Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 12 mei 2012 12 mei 2012 18:19 #687

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag stond de jubileumtocht van Toervereniging Zoetermeer '77 op het programma. Deze vereniging viert immers dit jaar zijn 35 jarig bestaan. Ik had gekozen voor de 120 km rit, een afstand die ik relatief makkelijk kan rijden.
Onderweg naar het clubhuis kwam ik de snelle jongens al tegen, die waren er vroeg bij. Bij het clubhuis aangekomen kon ik nog maar net een plekje voor mijn fiets vinden, dus er was weer genoeg animo.

Om even over negenen gingen we van start met zo'n 20 - 25 wielrenners, waaronder 3 dames. De 90, 120 en 150 km deden het eerste gedeelte van de rit gezamenlijk. Via Boskoop ging het naar Reeuwijk, Haastrecht, Vlist naar Schoonhoven, alwaar we met het pontje de Lek over moesten steken. Ook weer een hele ervaring, want ik kan me de tijd niet heugen dat ik gebruik gemaakt heb van een veerpont. De pont lag klaar voor vertrek, dus we konden er zo oprijden. Langs de lekdijk ging het verder naar Ameide en de koplopers draaiden een stevig tempo. Op een gegeven moment brak het peloton en het leek net een echte wedstrijd: Wie rijdt het gat dicht?? Jan en ik keken elkaar aan en spraken af dat we de rest van de groep op sleeptouw zouden nemen. Zo gezegd, zo gedaan en na een stukje stevig doortrappen vonden we weer aansluiting bij de kopgroep. Ik dacht dat ik redelijk in het midden van het peloton zat en na een kilometer of wat toch maar eens omgekeken ................ niemand achter mij te bekennen. Ik had de splitsing 120 - 150 km dus volledig gemist. Na enige twijfelmomenten toch maar in de remmen geknepen en omgedraaid, op zoek naar de 120 groep.

Op zo'n moment komt een GPS weer van pas, want ik had gelukkig de route erin gezet. We zaten ook niet zover van de koffiestop, dus ik zou de groep vanzelf weer vinden. Na een kilometerje of 10 zag ik ineens de bekende fietsen voor een restaurant staan, dus daar gestopt. Het was niet de koffiestop die gepland was, maar dat mocht de pret niet drukken, ik had ze gelukkig weer gevonden.

Na de koffie ging het met een behoorlijk tegenwindje weer verder richting Ottoland (vergeet er nog een foto van de maken voor Otto :giggle: ), Kinderdijk naar het pontje richting Krimpen aan de Lek. Helaas hadden we hier minder geluk, want we zagen de pont voor onze neus vertrekken, wachten dus maar!!.

Hierna ging het langs de Hollandse IJssel naar Nieuwerkerk. Aangekomen bij de Zevenhuizerplas blokkeerde plotseling het achterwiel van Herman ........ derailleur finaal in tweeen gebroken en ja, hoe kom je dan thuis. Gelukkig had Daan een kettingpons bij zich en heeft een stuk uit de ketting gehaald. Herman had nog maar 1 verzet, maar het was goed gekozen.
In een iets rustiger tempo ging het daarna verder en bij de bajes heb ik afscheid genomen van de groep, die nog even naar het clubhuis ging. Met 133,88 km op de teller kwam ik toch wel behoorlijk uitgewoond thuis :giggle: . Niet zo vreemd, want de laatste weken eigenlijk veel te weinig gedaan als gevolg van het weer en een verkoudheid die maar niet over wil gaan.

Link naar de rit van vandaag
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden

Leden login