Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 19 Mei 2012 19 mei 2012 18:19 #703

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Na afgelopen donderdag een prachtige rit te hebben gereden in de omgeving van Veenendaal en Arnhem, was het vandaag weer tijd voor de gebruikelijke zaterdagrit met de senioren van TVZ '77. Mooie gelegenheid om te kijken hoe ik de inspanningen van donderdag verteerd heb.

Om 08:45 uur vertrokken naar het clubhuis, wederom in het lang want de voorspellingen gaven maar een graad of 15 en dan ook pas later op de dag. Fiets geparkeerd bij het clubhuis, doe de deur open en sta oog in oog met ..... Laurens!!! Een aangename verrassing natuurlijk en zoon Maurice was er ook bij. Hij heeft een aantal keren op proef meegereden op de dinsdag en donderdag avonden en dat was hem blijkbaar goed bevallen. Hij is inmiddels lid geworden of gaat dat in ieder geval doen, leuk!!! Even getwijfeld of ik met die groep mee zou gaan, maar toch maar bij het orginele plan gebleven.

Om 09:10 vertrokken met deHagenaar, mrPBP, deDolfijn, Souplesse, ToekToek, Flash en deZeeuw richting Smitshoek, een rit die we al eerder gereden hadden toen Joost ook een keer meeging. Uiteraard nam Souplesse het kopwerk voor zijn rekening, samen met deZeeuw. Op de Brienenoord werden de punten voor het bergklassement verdeeld. Wie die punten pakte is mij niet duidelijk geworden, drie keer raden wie het laatste aan de afdaling begon.

Na het knooppunt Ridderkerk gingen we rechtsaf en was het genieten van stukjes prachtig hollands landschap. We kregen we te maken met een langzaam toenemende wind, maar het is net of je er minder last van hebt als de temperaturen wat hoger zijn. Met gezwinde spoed ging het richting de koffiestop in Smitshoek in cafe het Schaapje. Het was lekker weer en we zijn heerlijk op het terras gaan zitten in het zonnetje. Ik had gisteren op een of ander website een discussie gezien over de verschillen tussen appeltaart en appelgebak, al dan niet met slagroom. Voor fietsers is appeltaart uitstekend als energiebron, dus de taart vond gretig aftrek. Weliswaar met slagroom, wat dan weer minder goed is.

Na de koffie ging het met gezwinde spoed richting Zoetermeer, waarbij de wind langzaam in ons voordeel begon te waaien. Souplesse had er duidelijk zin in en schroefde zo af en toe het tempo op. Via een voor mij onbekende weg kwamen we uiteindelijk bij de Beneluxtunnel aan en daar hebben we de roltrap genomen. Ik verbaas me er iedere keer over hoe koud het altijd in die tunnel is. Via Schiedam daarna via allerlei weggetjes richting huis door de mooie stukjes natuur die de Randstad nog rijk is. Na de Balij heb ik afscheid genomen van de groep en ben rechtstreeks naar huis gereden.

Uiteindelijk was deze rit weer 131,21 km lang. Het ging een stuk beter dan afgelopen donderdag en zoveel langzamer ging het eigenlijk geeneens, 24,9 km/h vandaag tegen 25,3 km/h afgelopen donderdag. Of dat nu aan de overgaande verkoudheid, de verrichte trainingsarbeid van donderdag of het gebruik van bietensap (!) ligt, dat weet ik niet. Ik kwam in ieder geval een stuk minder moe van de fiets af als donderdag.

Link naar de ritgegevens van vandaag

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden

Leden login