Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

donderdag 14 juni 2012 14 juni 2012 19:28 #723

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
De weersvoorspellingen waren fantastisch, zonnetje en weinig wind, dus om 09:00 uur op de fiets gestapt voor een ritje met de senioren van TVZ 77. Het clubhuis zat al redelijk vol en uiteindelijk zouden al deze fietsers zich verdelen over drie groepen. 'Onze' groep bestond uit 9 man en de bestemming vandaag was Oud Alblas. Wat ik me daarbij voor moest stellen: ik had er geen flauw idee van. Het zou niet te ver zijn, althans dat begreep ik uit de 'onderhandelingen in het clubhuis.

Met Paverotti als voorrijder gingen we onderweg. Het tempo zat er van start af al flink in, wat mij eigenlijk niet zo goed uitkwam. De dag ervoor was ik immers ook al weggeweest en dat ging niet zo lekker. Achteraf kwam ik er achter dat mijn voorwiel niet goed gemonteerd zat en de rem licht aanliep.

Maar goed, als het niet ging, dan kon ik altijd nog omdraaien. Tot mijn verbazing ging het eigenlijk best lekker en ik kon het tempo redelijk makkelijk volgen, natuurlijk niet op de Brienenoordbrug, maar dat wist ik van tevoren.

Tot aan Ridderkerk was het voor mij bekend terrein, maar daarna was het genieten van een omgeving waar ik nog niet eerder geweest was. In Oud Alblas hebben we de koffiestop gemaakt bij Cafe De Krom, alwaar het heerlijk toeven was op het terras.

Na de koffie ging het weer verder en ik had verwacht richting Kinderdijk te gaan en daar met het pontje de Lek over te steken. Dat pontje klopte wel, alleen was het bij Schoonhoven. Langzaam drong het tot mij door dat dit wel eens een veel langere rit zou kunnen worden dan ik bij vertrek ingeschat had.

Van Schoonhoven ging het via Vlist en Haastrecht naar Gouda en onderweg haalden we de andere twee groepen van TVZ 77 nog in. Van Gouda via Moordrecht rechtstreeks naar Zoetermeer, alwaar ik bij de afslag Bleiswijk afscheid van de groep genomen heb. Thuis stond er bijna 120 km op de teller.


Bijlage Rit14-06-12.JPG niet gevonden



Link naar de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden

Leden login