Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Dinsdag 19-06-2012 19 juni 2012 20:51 #729

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vanmorgen in het clubhuis was het een drukte van belang, uiteraard veroorzaakt door het zonnetje wat scheen en de misschien nog wel betere weersverwachting. De meeste senioren in clubkledij, dus dat zag er weer netjes uit. Guppie was helaas in zijn gewone kloffie, mankementje aan de rugspieren, dus die sloeg vandaag maar een keertje over.

Paverotti maande iedereen in het clubhuis even tot stilte omdat hij iets wilde zeggen. Ik dacht nog: "nou komt er een belangrijke mededeling", maar niets van dit alles!! Hij wilde gewoon een voorstel doen waar de rit vandaag naartoe zou gaan. "Oostvoorne" riep hij en niemand stribbelde tegen. Even snel gerekend, want Oostvoorne is voor mij niet helemaal onbekend, maar dan met de auto vol met surfspullen. Ik schatte de rit in op zo'n 120 km en bij mij gingen de mondhoeken omhoog.

Om precies 09:30 uur ging het peloton van start met 11 senioren. De route leidde langs de Rotte, daarna over de Brienenoord die overigens dit keer met een gesloten peloton genomen werd. Ikzelf verwachtte hierna 'de eerste afslag rechts' te nemen, maar niets van dit alles. Pas bij Barendrecht werd er rechtsaf geslagen en het leek er meer op dat de rit naar Smitshoek zou leiden. Vlak hierna werd de eerste 'plaspauze' ingelast.


Bijlage Foto0164.jpg niet gevonden




Paverotti en ToekToek reden al van het eerste begin op kop en hadden er zoals gewoonlijk, voor zover ik daar iets van kan zeggen, behoorlijk de sokken in. Gelukkig kon iedereen het tempo aardig volgen. Een prachtig fietspad, waar ik nog nooit geweest was langs het Voedingskanaal, leidde ons via Heenvliet, Zwartewaal, Brielle naar de koffiestop bij strandpaviljoen de Duinrand aan de zuidoever van het Oostvoornse meer.


Bijlage Foto0166.jpg niet gevonden



Bijlage Foto0167.jpg niet gevonden



Bijlage Foto0168.jpg niet gevonden



Op de foto ontbreken ToekToek (was de krant aan het zoeken denk ik) en deFluit (heeft zich verstopt achter de afrikaantjes op de eerste foto). Wijdbeens was de fotograaf vandaag.

Na de koffie gingen we om het Oostvoornse meer richting Zoetermeer met nog steeds Paverotti en ToekToek op kop. Waar halen ze het vandaan, heb ik me regelmatig afgevraagd vandaag. Bij de bordjes Rozenburg/Maassluis dacht ik: "gelukkig even rust bij de veerpont", maar helaas koos men voor de route door de Beneluxtunnel, ondanks de nodige routeaanwijzingen vanuit de achterkant van het peloton.

Natuurlijk was er weer iets mis met de roltrappen en moesten we ons in twee groepen laten vervoeren door de lift. Dat gaf precies het rustmomentje wat volgens mij een hoop senioren net even nodig had. De teller stond inmiddels bij mij al op 132 km.

Door midden Delfland, waar we na de Kandelaarbrug bij de A13 afscheid van een aantal senioren namen, ging het via Pijnacker naar het Balijbos. Na de Balijbrug namen Red en Wijdbeens de route rechtstreeks naar huis. Thuis stond mijn tellertje op 165,13 km ..........

Aanwezig vandaag: Red, deVeel, deHagenaar, Paverotti, deFluit, deAdelaar, deZeeuw, ToekToek, Wijdbeens. Ook reed vandaag een oud lid mee. Ben zijn naam alweer vergeten, ondanks dat ik het geloof ik twee keer gevraagd heb.

Link naar de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden

Leden login