Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 7 juli 2012 07 juli 2012 22:23 #744

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

Bijlage 2012-06-14.jpg niet gevonden



De temperatuur was om 08:30 al heerlijk, bijna 19 graden gaf de Garmin aan onderweg naar het clubhuis. Daar aangekomen zat er een handjevol senioren in fietskleding en naarmate de starttijd naderde, druppelden er toch nog een paar binnen. Met 10 man werd de rit aangevangen richting "Amstelkade". Deze naam zei mij echt helemaal niets en deed mij meer denken aan de een of de andere kade in Amsterdam. Nou ging de rit wel richting noorden, maar dan wel naar het plaatsje. :giggle:

Uiteraard nam Souplesse zowel de navigatie als het kopwerk voor zijn rekening, grotendeels bijgestaan door ToekToek. Er zaten deze keer heel wat bruggen in de route en twee keer achter elkaar ging de brug open op het moment dat wij aan kwamen rijden. Er werd heel wat gemopperd: "we rijden niet hard genoeg, want we hebben alle bruggen tegen". Souplesse wreef zich in zijn handen, want dit verzoek om een hoger tempo was voor hem een mooie gelegenheid om eens te testen wat zijn maximale hartslag nu eigenlijk is. We hebben het gevoeld, vooral achterin!! Onderweg leek het wel 'zwaan kleef aan', want langzamerhand werd het peloton steeds groter.

Op het terras aan de Amstelkade was het heerlijk toeven. De bediening wordt aldaar gedaan door geestelijk gehandicapten en die deden het veel beter dan de bediening op het terras in Hellevoetsluis vorige week. En de cappucino smaakte nog beter ook!!

Na de koffie ging het via Woerden weer richting huis, nu met af en toe windje tegen. Nog maar nauwelijks onderweg en we konden alweer stoppen voor brug nummer drie die open stond. In Bodegraven voerde een automobiliste een soort "Johnny Hoogerland" uit op mrPBP en hij kon nog net de spiegels ontwijken. Bij het stoplicht werd zij even toegesproken door hem.

Op de Zegwaartseweg zwaaide ik af naar Noordhove en tikte ruim voor 14:00 uur af met 101 km op de teller. De rest is waarschijnlijk doorgereden naar het clubhuis.

Link naar de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 7 juli 2012 07 juli 2012 23:22 #745

  • Johan
  • Johan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Mooi rondje Willem.
De bruggen heb je nu vaker tegen dan in het late najaar er zijn nu meer mensen op het water.
Zelf heb ik ook maar weer de fiets gepakt en ben naar de nieuwe maasvlakte gereden maar het viel erg tegen had geen kracht in de benen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.213 seconden

Leden login