Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zondag 15 juli 2012 13 juli 2012 18:52 #754

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik wil voor de verandering weer eens zondag fietsen. Rekening houdend met de wind denk ik dat het het beste is om via midden Delfland naar Hoek van Holland te rijden en vandaar door de duinen via Wassenaar weer terug.

Totale afstand ongeveer 95 km. Ik heb de rit in de GPS staan.


Bijlage Route15-07.JPG niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Zondag 15 juli 2012 15 juli 2012 13:33 #755

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 79
  • Ontvangen bedankjes 0
Hé Willem, vandaag nog lekker gefietst. Ik hoop dat je het droog hebt gehouden.Vandaag (van oçhtend)was het weer nou niet om over te schrijven. Echt pokke pokke pokke weer.Nou ik zie je morgen. Gr PeterB

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 15 juli 2012 15 juli 2012 17:24 #756

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag een rondje gereden met Joost. Gepland stond, om via Delft, Midden Delfland, Maassluis, HvH en via de de duinen naar Wassenaar en vandaar naar huis. Joost was al vroeg en ik was net mijn fiets aan het optuigen voor vertrek. Om even voor tienen vertrokken we richting Hoek van Holland en we hadden afgesproken dat we het rustig aan zouden doen. Joost had sinds zijn val langs de Vliet niet meer op de fiets gezeten, dus we zouden we zien hoe het zou gaan. In Midden Delfland was de wind wat aangetrokken en moesten we behoorlijk stompen tegen de wind in. De lucht werd ook steeds donkerder en ik hoopte dat we in Maasland zouden zijn voordat het zou losbarsten. Daar moet je namelijk onder de A20 door en dat is een mooie plek om te schuilen. Daar aangekomen was het nog droog en zijn we even gestopt om wat te eten. De banaan zat er net in en toen barstte het los ......... een hoosbui!! Onder het viaduct werd het steeds drukker met fietsers :smile: Na een minuutje of 10 was het weer droog en konden we onze weg vervolgen.

In Maassluis was een brug in onderhoud, dus was het even een zoekplaatje hoe we aan de goed kant van de haven kwamen om langs de Nieuwe Waterweg naar Hoek van Holland te rijden. Daar kwamen we twee sterke beren tegen, die ons de hele weg naar Hoek uit de wind reden. Dat kostte dus niet teveel energie.
Vlak voor Hoek ook nog een stortbui, maar gelukkig heel kort.

In de Torpedoloods een bakkie gedaan en toen we daar weer wegreden brak de bewolking en kwam zo af en toe het zonnetje door. In de duinen was het rustig en met een waterig zonnetje erbij en het windje schuin van achteren was het nog lekker ook.

Met het vorderen van de rit kreeg Joost de rekening gepresenteerd van te weinig training, dus moesten we een tandje terug. Vanaf Scheveningen zijn we toen via de Nieuwe Parklaan en Koningskade naar de Binckhorst gereden om de afstand zo kort mogelijk te houden. Joost hield dapper vol en toen ik hem tipte dat hij lichter moest gaan trappen, ging het wat beter. We konden af en toe zelfs weer stukjes 30 km/h rijden.

De laatste 5 km waren echt zwaar voor Joost en eigenlijk wilde hij nog even op een bankje bij de Noord Aa gaan zitten om uit te rusten. Uiteindelijk heeft hij dat maar niet gedaan en is op z'n gemakkie direct door naar huis gegaan. Respect hoor, om nauwelijks getraind 90 km te rijden.

Als hij woensdag hersteld is, dan rijden we weer een rondje.

Klik voor de ritgegevens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 15 juli 2012 16 juli 2012 07:57 #757

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha Willem,

Was wel weef ff leuk op de fiets, gezien mijn matige conditie moet ik het nu maar eens gaan bijhouden, idd een goed idee om as woensdag weer te fietsen. Door werk kan ik niet eerder dan 19.30 uur starten. Mss een rondje Rotte?

p.s. dit zijn meer afstanden die op dit moment in mijn trainingsschema passen... :wink:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Joost.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden

Leden login