Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Gieren langs de Rotte 22 aug 2013 20:22 #1227

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Zoals de meesten wel weten ben ik in het bezit van een Garmin Edge 800 GPS. Voorheen verzamelde ik al mijn ritjes op Garmin Connect, maar dat is een programma wat allemaal dingen doet die ik niet wil. Zo geeft het op de meest vreemde momenten snelheden in mijlen aan en ook staat ineens alle tekst in het Engels. Via Digigeert van de vereniging kwam ik aan Ride with GPS en dit blijkt een veel gebruiksvriendelijker programma te zijn. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat alles in het Engels staat. Voor mij geen probleem.

Het is met dat programma mogelijk om een groep aan te maken. Je kan je dan aanmelden als lid van die groep en zo kun je dus iedereen zijn ritjes (uit die groep natuurlijk) heel makkelijk terug vinden. Dit laatste kun je ook rechtstreeks publiceren op een website en je kan een voorbeeld bekijken op deze website. Als je in het menu op testpagina klikt, dan zie je mijn ritjes. En het werkt goed. Het is zelfs mogelijk om je ritjes op te nemen en te uploaden vanaf een smartphone. Er is een gebruiksaanwijzing gemaakt en die wordt op dit moment door Marcel getest. Als hij goed bevonden wordt, dan wordt hij gepubliceerd op de website en kan iedereen er gebruik van maken.

Een leuk gadget op Ride with GPS is , dat je segmenten aan kan maken. Je selecteert dan in je GPS bestand op de website een stuk waar je heel hard gereden hebt. Iedereen die dit stukje gereden heeft met zijn GPS en zijn rit heeft ge-upload naar Ride with GPS komt dan in een ranglijst te staan. Onwijs leuk en heel motiverend.

Woensdag 21 augustus heb ik zo'n stuk, genaamd " Gieren langs de Rotte ", met Marcel gereden en we gingen behoorlijk hard. We staan op een (gedeelde) tweede plaats, slechts 2 seconden achter de snelste ......... !!! Wie had dat bijna 3 jaar geleden gedacht dat we ooit nog zo hard zouden kunnen fietsen!! :dance4: :dance2:

Bijlage h4831e71.JPG niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Gieren langs de Rotte 23 aug 2013 00:11 #1229

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0
Lijkt wel een beetje erg op Strava!

Theo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Gieren langs de Rotte 23 aug 2013 08:29 #1231

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Klopt dat het op Strava lijkt en waarschijnlijk zijn er zelfs betere alternatieven dan deze optie.

Maar ........... deze werkt zo mooi met zowel smartphone, Garmin, andere merken GPS(alles wat een gpx bestand kan maken) en als je het goed instelt een goeie RSS feed geeft op de website. Kan je van Garmin connect nou niet echt zeggen, dat het probleemloos werkt :evil: Als je daar een ritje upload, dan mag je blij zijn dat het een dag later een keer op je website te zien is. En laten we niet beginnen over kilometers en mijlen ............ hoofdpijn kreeg ik er van!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden

Leden login