Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

DI2 instellingen zichtbaar maken op je Garmin 13 juni 2020 21:56 #1871

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Nog niet zo lang geleden heb ik een Garmin Edge 820 overgenomen van een Batauwers clubrit. Hij vond het display te klein en is overgestapt naar de Edge 1030.

Nu heb ik al vanaf 2016 een racefiets met DI2 (electrische) schakeling en eigenlijk heb ik daar verder nooit iets mee gedaan qua instellingen. Toen ik de gebruiksaanwijzing van de Garmin doornam, werd mij duidelijk hoe een en ander in elkaar stak. Door simpel een module op te nemen in de bekabeling van het DI2 systeem, kun je dus onderweg zien in welke versnelling je rijdt, de lading van de accu zien en nog een aantal zaken.

Dus..... zo'n module besteld via internet en opgenomen in het DI2 systeem. Fluitje van een cent dacht ik, totdat ik alles aangesloten had en het systeem niet meer werkte. Nu is Google je beste vriend met dit soort problemen en al gauw bleek dat ik een verkeerde accu had en deze niet ondersteund wordt. Ook dus maar een nieuwe accu besteld en deze vanavond ingebouwd. Na wat updates van firmware werkte alles perfect.

Wel een duur grapje ....... ruim 200 euro.....!!!

Ik had ook ergens gelezen dat je met je shifters dus door de Garmin gegevensschermen kan scrollen zonder je handen van het stuur af te halen. Dus op zoek hoe je dit nu weer voor elkaar krijgt. Helaas blijken mijn shifters (R785) niet compatible en moet ik dus op zoek naar Ultegra 8070 shifters. Nieuw zijn deze zo'n 350 euro per stel, dus maar eens kijken of ik die ergens tweedehands op de kop kan tikken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden

Leden login