Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Garmin Edge 800 28 okt 2011 19:43 #176

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb vandaag een vroeg verjaardags kadootje gehad, een Garmin Edge 800 fietsnavigatie systeem. Het is een zeer uitgebreid apparaat met hartslagmeter en cadanssensor. Ben nu bezig om het apparaat te doorgronden, maar voordat ik weet hoe het allemaal werkt, nou dan zijn we wel ver na middernacht :silly: :lol:

Maar als ik het eenmaal doorheb, dan behoort verdwalen tot het verleden en zijn de mooie toertochten natuurlijk heel makkelijk te rijden!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Garmin Edge 800 28 okt 2011 20:25 #177

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Hey Willem
Ik had al zo een vermoede dat het niet lang zou duren :P
Geweldig,ik denk dat je (wij) heel veel plezier van hebben,en niet meer fout rijden.

Nog gefeliciteerd met dit mooie sinterklaas kadootje. :whistle:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Garmin Edge 800 28 okt 2011 21:10 #178

  • Laurens
  • Laurens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 51
  • Ontvangen bedankjes 0
ik ben heel benieuwd hoe het werkt.
ik ben zelfook aan het kijken wat ik eventueel kan kopen. Ik neem aan dat we de carmin bij het volgende ritje kunnen bewonderen.

Gr. Laurens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Garmin Edge 800 28 okt 2011 21:19 #180

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 30
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat zijn echt superapparaten.
Ik ben eens wezen mountainbiken in de buurt van Groesbeek. Enkele onverlaten hadden daar behoorlijk wat routebordjes gemolesteerd. Er was een jongen in de groep die vooraf de routes had gedownload op zo'n gps-apparaat. Binnen no-time zaten we weer op de juiste route of hadden we via een korte ander paadje het juiste spoor weer te pakken. De data na de rit was ook leuk: hoogtemeters e.d.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Garmin Edge 800 28 okt 2011 22:05 #182

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik ken wat mensen ook zo'n apparaat hebben, al is dat wel een ouder type. Er is mij aangeraden om geen kaart van Garmin erbij te kopen, omdat er voldoende (gratis) alternatieven zijn die ook nog een keer gedetailleerder zijn. Garmin heeft echter wel allerlei barrieres opgeworpen om het gebruik van andere kaarten extra moeilijk te maken. Kost een paar uur speurwerk, maar uiteindelijk had ik het toch nog redelijk snel voor elkaar.

Ik ben zeer benieuwd hoe het werkt op de fiets.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Garmin Edge 800 30 okt 2011 13:47 #193

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb vandaag mijn eerste ritje gemaakt met de Garmin Edge. Ik heb natuurlijk een heel archief van alle ritten die we gemaakt hebben dankzij de GT31. Het bestand van afgelopen woensdag heb ik naar de Garmin verzonden en geselecteerd dat ik deze rit wilde rijden. Het duurde een paar minuten voordat hij de satellieten gelokaliseerd had, maar toen werd zonder problemen de kaart getoond met de huidige positie.

Op de fiets gestapt en dacht bij mezelf: nou Garmin, ga mij maar vertellen waar ik heen moet!! In eerste instantie gewoon de kaart in beeld gezet en dan zie je keurig waar je rijdt en waar je heen moet. Na 10 minuten wilde ik wel eens weten hoe hard ik reed, dus de weergave op snelheid gezet. Na zo'n 200 meter moest ik rechtsaf en ruim van tevoren kwam er een piepje uit het apparaat en veranderde de display automatisch naar een detailkaartje van de kruising en gaf gelijk ook aan na hoeveel meter je rechtsaf moest slaan. Als je eenmaal de hoek om bent, dan verandert de display automatisch weer naar snelheid.

Natuurlijk wil je ook weten wat er gebeurt als je fout rijdt. Nou, dat is met dit apparaat bijna onmogelijk geworden. Als je de afslag mist, dan begint hij na 10 meter al te gillen dat je de route kwijt bent. Expres doorgereden natuurlijk op de foute route, totdat ik er behoorlijk van verwijderd was. Dan komt het moeilijke: Het is geen autonavigatie, dus je moet zelf weer op de route zien te komen. Je moet dan een beetje spelen met het zoomnivo van de kaart totdat je de route EN je huidige positie op het kaartje ziet en dan is het een fluitje van een cent.

Mijn eerste indruk: best wel veel geld voor een navigatiesysteem, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan is hij zijn geld dubbel en dwars waard, althans dat denk ik. Op de Mergellandroute waren we een paar keer ECHT de weg kwijt en je wilt niet weten hoe irritant dat is en hoeveel tijd en extra kilometers dat kost.

Als je ziet hoeveel routes je kunt downloaden van internet, dan durf je ook wat makkelijker naar onbekende gebieden te gaan. Je kunt trouwens met diverse software pakketen (meeste zijn gratis) ook zelf je route samenstellen of de route van een ander aanpassen naar eigen inzicht.

De hartslag- en cadansmeter heb ik nog niet gebruikt, komt de volgende keer wel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden

Leden login