Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 25-02-2011 25 feb 2012 17:37 #542

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag de wekelijkse zaterdagrit met de senioren van TV Zoetermeer '77. Op het programma stond een rit naar Smitshoek, vlak bij Barendrecht.

De senioren hebben allemaal een bijnaam en daar spreken ze elkaar ook mee aan, is wel grappig. Vandaag reden mee: Digi, de Zeeuw, de Hagenaar, de Adelaar, Souplesse, de Dolfijn, mrPBP, Joost (nog geen bijnaam voor verzonnen) en Wijdbeens (mijn bijnaam).

De Adelaar belde dat hij onderweg naar het clubhuis een lekke band had opgelopen en hij ging even terug naar huis om ook een nieuwe buitenband te monteren. De groep pikte hem onderweg op bij de Rotte en zo gingen we richting Brienenoord, alwaar moest ik constateren dat afdalen mij nog steeds beter afgaat dan klimmen.

Hierna kwamen we op voor mij onbekende terreinen ging het gestaag door naar Smitshoek, alwaar we in cafe het Schaap (of zoiets?) aan de koffie met een of ander likeurtje konden, uiteraard ook een stukje appeltaart.

Bijlage Afb0426.jpg niet gevonden



Bijlage Afb0428.jpg niet gevonden



Bijlage Afb0427.jpg niet gevonden




Na drie kwartier was het weer tijd om te vertrekken en tot onze grote schrik bleek de wind toegenomen te zijn en hadden we deze pal tegen. Besloten werd om de kortste weg richting huis te nemen. Tussen Schiedam en Delft bleek dat de scherpte bij een aantal senioren en Joost er wel af was en moest het tempo hierop aangepast worden. Dit ging echter niet zonder slag of stoot en mrPBP moest wat krachttermen gebruiken om het tempo te laten zakken.

Bij Pijnacker gekomen bleek Joost er helemaal doorheen te zitten, niet zo vreemd als je in aanmerking neemt dat hij dit jaar nog niet gefietst heeft. We hebben de groep gedag gezegd en zijn met een slakkegangetje richting Zoetermeer gegaan. Uiteindelijk tikte ik om 14:50 uur en met 116 km op de teller, moe maar voldaan, thuis af. Gewoon lekker gereden onder mooie weersomstandigheden.

Toch wel respect voor Joost, dat hij vrijwel ongetraind deze rit heeft uitgereden!!

Link naar Garmin Connect voor de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Zaterdag 25-02-2011 26 feb 2012 12:47 #545

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Een van de leden heeft een pagina op blogspot. Hij maakt ook verslagen van de ritjes.

Blog van Digi

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 25-02-2011 26 feb 2012 13:05 #546

  • Johan
  • Johan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Berichten: 116
  • Ontvangen bedankjes 0
Leuk rondje Willem die moeten we onthouden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 25-02-2011 26 feb 2012 18:52 #549

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0
Mooi rondje! Je bent langs "ons" clubhuis gereden (sportlaan, Schiedam). Ik denk dat ik deze route met TC Rijnmond ook maar eens ga rijden. Meestal, als we de tunnel doorgaan, gaan we naar de eilanden ofzo. Dit is wel een leuke afwisseling!

Groetjes,
La Luce

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 25-02-2011 26 feb 2012 20:16 #550

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

.........Je bent langs "ons" clubhuis gereden (sportlaan, Schiedam)........


We reden langs de parkeerplaats bij Harga en ik had al zo'n vermoeden dat hier ergens TC Rijnmond gehuisvest moest zijn. Weet ik gelijk waar ik moet zijn als ik op zondag om een uur of 10 niks te doen heb :giggle:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 25-02-2011 26 feb 2012 22:49 #551

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Volgens mij heb ik er nog nooit zo doorheen gezeten als zaterdag. Een dikke 116 km na een pauze van ruim 3 maanden kwam voor mij te vroeg. Tot 80% van de rit ging het prima, bij de beklimming van de Brienenoord zat ik van voren maar vanaf Zweth (al richting einde) was het helemaal gedaan. Lucht had ik wel maar ik zat tegen de kramp aan in beide benen. Het laatste stuk heeft Willem mij "thuisgebracht". Willem reed trouwens ijzersterk, die had nergens last van. Laat ik het er maar op houden dat ik de rest van de dag verr*t was, zondag was alweer een stuk beter. En wat een bewondering voor al die krasse knarren (70 - 76 jaar) die als een speer gaan, echt bizar. Sprak een van de lange afstands fietsers die al 5 keer Parijs-Brest-Parijs heeft gereden, een rit van ruim 1.100 km en dat moet je doen binnen 90 uur! Maar ritten van 1.500 km had ie ook al gedaan....hier past slechts eerbiedwaardige stilte.

Dus, het wordt trainen en op mijn eten letten anders hou ik de mannen niet bij... :shocked:

Toedels!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden

Leden login