Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 3 maart 03 mrt 2012 17:08 #570

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag stond de opening van het nieuwe toerseizoen van TV Zoetermeer '77 op het programma met als openingsrit "Klavertje 4". Joost wilde eigenlijk ook mee, maar hij was niet zo lekker geloof ik. Ze hebben 4 ritten uitgezet van 40 km, die starten en finishen bij het clubhuis in het Buytenpark. Sommigen rijden ze alle 4, anderen slechts 1. Voorafgaand aan de ritten was er een ontbijt voor alle leden, heel gezellig.

Om 9:30 uur gingen we met een groep van een man of 25 van start voor de eerste etappe van 40 km richting de duinen. Uit vorige ritten had ik geleerd dat je beter voorin het peloton kan zitten, want achterin moet je soms behoorlijk aan de bak om bij te blijven. Richting Stompwijk wilden de voorrijders even testen of de snelheid er bij iedereen al in zat en gaven ze na een bruggetje even gas. Prompt werd er een ravage aangericht, want het peloton werd dusdanig uit elkaar getrokken dat ze achteraan wel 40 moesten rijden om de kop weer bij te halen.

Bij de Horsten werd dit grapje herhaald en prompt moesten we in de remmen voor een 'werkoverleg'. Besloten werd om de groep op te splitsen in een rustige en een snelle(re) groep. Ik ben met de laatste groep meegereden met nog een man of 15.

Op de terugweg naar het clubhuis kreeg ik vlak bij Snowworld een lekke band, ondanks mijn 'Joe No Flats' binnenbanden. Er zat een behoorlijke spijker in die iedere keer het gat weer open maakte, dus na 50 meter was alle lucht eruit en de spijker zat er nog steeds in. Gelijk maar een nieuwe binnenband gemonteerd. De rest van de ploeg is doorgereden, want ik zat niet echt te wachten op goedbedoelde adviezen van 15 toeschouwers. Bij het clubhuis gekomen hadden ze net de koffie op en konden we verder met de 2de etappe: "Het Groene Hart". Ook leuk om te rijden en ondanks dat ik al zo'n 8000 km door Zuid Holland gereden heb, kwamen we toch op weggetjes waar ik nooit eerder geweest was. Dit was een ritje met weinig bijzonderheden, ware het niet dat het tempo een stuk hoger lag als de eerste etappe. Gelukkig wist iedereen in het peloton hoe je in een waaier moet rijden, dus de tegenwind kostte niet al teveel energie. MrPBP kreeg een lekke band, maar hij rijdt met een soort gereedschapskist op zijn bagagerekje, waar hij een normaal formaat bandenpomp uit tevoorschijn toverde. Beter als zo'n minipompje naast je bidonhouder, maar ja, je moet het wel allemaal meeslepen natuurlijk.

Om 13:00 uur tikten we af na de tweede etappe en was het in het clubhuis tijd voor de inwendige mens. Een aantal ging hierna verder met de "Midden Delfland route", terwijl anderen het voor gezien hielden. Mijn tellertje gaf inmiddels 89 km aan en ik vond het wel weer welletjes voor vandaag.

Een zeer geslaagde en bovenal gezellige dag.

Geen correct GPS bestand vandaag. Toch tijdens navigeren op pause gedrukt denk ik.

Link naar Garmin Connect

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Zaterdag 3 maart 03 mrt 2012 18:28 #572

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Mijn opening van het seizoen was een rondje Rotte .

Gem 28.5 km/ph
40 km

Lekker mijn eigen tempo en was ook super.

Op het laatst reden 3 wielrenners mij voorbij,ik haakte aan en we reden met een gangetje van 40 naar bleiswijk.
Eenmaal bij z,meer gingen ze de andere kant op.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden

Leden login