Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Zaterdag 10 maart 2011 10 mrt 2012 17:34 #582

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Door het wat mindere weer vanmorgen gaven slechts 6 senioren "acte de presence", tw: Digi, ToekToek, de Adelaar, de Zeeuw, mrPBP en Wijdbeens. Besloten werd om richting Hekendorp te rijden.
Onderweg naar Boskoop kreeg ik wederom een lekke band, ik word er niet goed van. Ik had al ondervonden, dat de Ultremo's bij vochtig weer ultra(!) gevoelig zijn voor lekrijden, dus ik hield mijn hart al vast toen ik vanmorgen uit het raam keek. Nieuwe band erin gezet en we konden weer door.

Bij Reeuwijk weer een lekke band, waarschijnlijk toch een steentje over het hoofd gezien. Digi had nog een goede buitenband in zijn rugzak en hij gaf het dringend advies om deze te monteren. Zo gezegd, zo gedaan en we konden weer verder. In Hekendorp aangekomen was het tijd voor de inwendige mens.

Rond 12:00 uur begonnen we aan de terugweg, natuurlijk weer met wind tegen!! Gelukkig wilde iedereen na het oponthoud weer snel richting Zoetermeer, kwam goed uit want ik had het ook wel gehad. Bij de Rotte moesten we wegens werkzaamheden een andere weg nemen door het bos. MrPBP reed voor mij en plotseling stak er een hond over die de kopman over het hoofd gezien had. Iedereen vol in de remmen natuurlijk, maar helaas kon ik mrPBP niet meer ontwijken en reed met mijn voorwiel tegen zijn achterderailleur aan, maar gelukkig bleef iedereen op de been. Zijn derailleur krom en ik een fikse slag in mijn wiel, zodanig dat de remblokken gedemonteerd moest worden om het wiel vrij te laten draaien. Gelukkig bleef het bij materiele (en mentale) schade. De hond liep op een sukkeldrafje door, maar de eigenaar hebben we niet kunnen localiseren.

Op het gemakje hierna de weg vervolgd met alleen een achterrem, dus iets meer afstand gehouden. Bij de Rokkeveense weg heb ik afscheid genomen van het gezelschap en kwam ik gespikkeld en onder de bagger thuis.

Mijn wiel gelijk naar de fietsenmaker gebracht voor een nieuwe spaak en gelijk de slag eruit laten halen natuurlijk. De spaak hadden ze niet op voorraad, maar het kleine knikje kon geen kwaad volgens de monteur, dus hij haalde direct de slag eruit. Na een half uur stond ik weer buiten met een recht wiel ........... en hij wilde er geeneens geld voor hebben. Toch wel prima service van Hans Struijk in het Stadshart.

Digi heeft een blog en daar heeft hij wat foto's van onderweg opgezet.

Link naar het verslag van Digi

Link naar de ritgegevens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Zaterdag 10 maart 2011 10 mrt 2012 19:20 #584

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Wel een pech rit zeg,ongeloofelijk.

Maare ik snap het niet van die binnen banden,ik dacht dat lekke banden verleden tijd was.
Ik lees alleen maar iedere zaterdagmiddag dat je banden staat te repareren onderweg. :tmi:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 10 maart 2011 10 mrt 2012 19:32 #585

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

Maare ik snap het niet van die binnen banden,ik dacht dat lekke banden verleden tijd was.
Ik lees alleen maar iedere zaterdagmiddag dat je banden staat te repareren onderweg. :tmi:


Die van vorige week met die spijker snap ik nog wel. Die van vandaag niet!!! Mijn conclusie is, dat het gewoon niet werkt, dus met die binnenbanden ga ik nog wel een keer terug. Misschien dat het wel op een mountainbike werkt omdat er meer lucht in die banden zit (meer volume) of zo??

Ik had al twee Conti GP 4000S liggen na vorige week, moest ze alleen nog monteren maar dacht: het kan nog wel een keertje, mooi niet dus!!!

Op Ultremo's zul je mij niet meer zien rijden :sad: :angry:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 10 maart 2011 11 mrt 2012 09:11 #589

  • Digigeert
  • Digigeert's Profielfoto
  • Bezoeker
Bericht aan Wijdbeens: die lekke banden ligt niet aan de Schwalbe. Gewoon na elke rit even alle lucht uit de banden laten lopen, de zijkanten van de band naar elkaar toeknijpen en dan al het ongerief uit het midden van de band peuteren.

Ook kan de oorzaak gezocht worden in scherpe putjes/kantjes in de velg of een slecht velglint

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 10 maart 2011 11 mrt 2012 09:23 #591

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Een goede tip over de banden.

Voor dat soort kleine weetjes zijn wij nog te onervaren in.

Wij zijn tenslotte windsurfers die pas gaan fietsen als er geen wind is :cool:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 10 maart 2011 11 mrt 2012 14:26 #593

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

....al het ongerief uit het midden van de band peuteren.......

Ik heb de Conti's gemonteerd en als je de Schwalbe en de Conti vergelijkt, dan voelen de Conti's wat robuuster aan. We gaan het meemaken of lekrijden tot een minimum beperkt kan worden.

De tip van Digi gelijk maar in de praktijk gebracht met de oude banden en het is onvoorstelbaar wat je er aan klein grut uit weet te pulken. Weer wat geleerd.

Fiets weer ondaan van allerlei ongeregeld en staat er weer netjes bij, de was hangt te drogen dus niets houdt mij tegen om de hele week lekker op het fietsje naar het werk te gaan. :tongue:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden

Leden login