Peter kwam met het goede idee om het werk omstreeks 14:00 te staken en samen met Roy en mijn persoontje een stukje te gaan fietsen. Dit als voorbereiding op 9 april. Zo gezegd, zo gedaan en we startten richting Maassluis via Schipluiden. Vandaar zouden we via Schiedam, Vlaardingen en Rotterdam Roy aan de overzijde van de Brienenoord afleveren en kon hij door naar Ridderkerk. Peet en ik zouden nog doorrijden langs de IJssel naar Nieuwerkerk en Zevenhuizen, waarna Peter af zou slaan naar Bergschenhoek en ik door zou rijden naar Zoetermeer.
Bij Maassluis gingen we richting het oosten en laat daar nu net de toch wel stevige wind vandaan komen. Peter maakt het allemaal niks uit en die rijdt met wind tegen gewoon nog 30 km/h. Gelukkig vond hij het geen probleem om ons uit de wind te houden. Bij Rotterdam aangekomen waren we allemaal op vreemd terrein en gingen we maar op gevoel richting Brienenoord. En dan te bedenken dat twee van de drie een GPS met navigatie op hun fiets hebben :tmi: .
Toch wel apart als je ineens over het Weena fietst en daarna over de Maasboulevard rijdt. Was ik nog nooit geweest op de fiets.
Nog even heen en terug over de Brienenoord, Roy afgezet en weer door richting Nieuwerkerk. Bij Nieuwerkerk draaiden we weer naar het westen en was het weer lekker uitbollen met het windje in de rug. Voorbij Zevenhuizen sloeg Peet linksaf naar Bergschenhoek. Om 17:15 uur was ik weer thuis met 73,42 km in de benen.
Geweldige rit, de eerste boven de 15 graden van het jaar!!
Bedankt gasten voor de gezellige middag.
Link naar de rit van vandaag
Bijlage Foto0061.jpg niet gevonden