Toen ik vanochtend in mijn schuurtje mijn banden aan het oppompen was voor de zaterdagrit begon het plotseling, tegen alle verwachtingen in, te regenen. Prompt sloeg de twijfel toe. Zal ik wel gaan, zal ik niet gaan? Kom op dacht ik: Vorige week ben je ook al niet mee geweest, dus niet mekkeren over een beetje regen en gewoon gaan.
Bij het clubhuis aangekomen zag het er ernstig stil uit en alleen de Adelaar stond op het hoekje te wachten en wilde eigenlijk net weggaan. Clubhuis ook nog een keer gesloten, dus geen koffie!! Nog even gewacht en dat was maar goed ook, want Souplesse en de Knip maakten gelukkig ook nog hun opwachting. Er waren ook nog twee van de 'snelle jongens', die ik van gezicht kende maar nog niet van naam. Zij stelden voor om naar Hoek van Holland te gaan, maar Souplesse had een andere hoek in gedachten, de Ruige Hoek!! Na wat schijnbewegingen gingen we met z'n viertjes richting het noorden met Souplesse als voorrijder en dus ook de routepiloot van vandaag. Hij had wel wat moeite met zijn aanwijsdoos, dus we zijn op plekjes geweest waar je normaal gesproken eigenlijk nooit komt. Zelfs aan een stukje klunen ontkwamen we niet, maar dat mocht de pret niet drukken.
Onderweg vielen er slechts enkele druppels en langzaam verschenen er wat blauwe plekken tussen de bewolking, maar de wind werd gaandeweg redelijk stevig. Mocht de pret niet drukken en het kopwerk werd daarom een beetje verdeeld. Of Souplesse nu graag op kop rijdt en er plezier in heeft om aan dit mini pelotonnetje te sleuren is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb wel begrepen dat wanneer je hem voorbij gaat, je dat uiteindelijk moet bezuren, dus ik ben maar netjes naast hem blijven rijden. :giggle:
In de Ruige Hoek zat een groep senioren van Avanti al aan de koffie. Wel netjes, allemaal in dezelfde kleding, dus het wordt nu toch echt wel tijd dat de nieuwe kleding van TVZ '77 uitgeleverd gaat worden.
Op de terugweg koos Souplesse voor de route binnendoor, tussen de bollenvelden door, die trouwens prachtig waren en heerlijk geurden. Lekker met het windje in de rug naar het clubhuis, wat wederom gesloten was........... !!!
Link naar de rit van vandaag