Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 07 april 2012 07 apr 2012 18:16 #631

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Toen ik vanochtend in mijn schuurtje mijn banden aan het oppompen was voor de zaterdagrit begon het plotseling, tegen alle verwachtingen in, te regenen. Prompt sloeg de twijfel toe. Zal ik wel gaan, zal ik niet gaan? Kom op dacht ik: Vorige week ben je ook al niet mee geweest, dus niet mekkeren over een beetje regen en gewoon gaan.

Bij het clubhuis aangekomen zag het er ernstig stil uit en alleen de Adelaar stond op het hoekje te wachten en wilde eigenlijk net weggaan. Clubhuis ook nog een keer gesloten, dus geen koffie!! Nog even gewacht en dat was maar goed ook, want Souplesse en de Knip maakten gelukkig ook nog hun opwachting. Er waren ook nog twee van de 'snelle jongens', die ik van gezicht kende maar nog niet van naam. Zij stelden voor om naar Hoek van Holland te gaan, maar Souplesse had een andere hoek in gedachten, de Ruige Hoek!! Na wat schijnbewegingen gingen we met z'n viertjes richting het noorden met Souplesse als voorrijder en dus ook de routepiloot van vandaag. Hij had wel wat moeite met zijn aanwijsdoos, dus we zijn op plekjes geweest waar je normaal gesproken eigenlijk nooit komt. Zelfs aan een stukje klunen ontkwamen we niet, maar dat mocht de pret niet drukken.

Onderweg vielen er slechts enkele druppels en langzaam verschenen er wat blauwe plekken tussen de bewolking, maar de wind werd gaandeweg redelijk stevig. Mocht de pret niet drukken en het kopwerk werd daarom een beetje verdeeld. Of Souplesse nu graag op kop rijdt en er plezier in heeft om aan dit mini pelotonnetje te sleuren is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb wel begrepen dat wanneer je hem voorbij gaat, je dat uiteindelijk moet bezuren, dus ik ben maar netjes naast hem blijven rijden. :giggle:

In de Ruige Hoek zat een groep senioren van Avanti al aan de koffie. Wel netjes, allemaal in dezelfde kleding, dus het wordt nu toch echt wel tijd dat de nieuwe kleding van TVZ '77 uitgeleverd gaat worden.

Op de terugweg koos Souplesse voor de route binnendoor, tussen de bollenvelden door, die trouwens prachtig waren en heerlijk geurden. Lekker met het windje in de rug naar het clubhuis, wat wederom gesloten was........... !!!

Link naar de rit van vandaag
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.

Re: Zaterdag 07 april 2012 08 apr 2012 16:47 #632

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0
Ook ik heb niet stilgezeten afgelopen zaterdag:
Veenendaal-Veenendaal 135 km. Mooie route, goed aangegeven, alleen was het koud, behoorlijk koud.
Bij de start kwamen we Martijn en Gerrit tegen. Gerrit mocht eigenlijk niet fietsen van het thuisfront.... Ook Eric van S, Bart de L, Karin van D en Rik K waren van start gegaan zodat er in ieder geval 9 rijnmonders aanwezig waren!

De start was echt koud; een graad of twee, drie.... maar het bleef wel droog. Jammer dat de wegen nat waren, waardoor ondergetekende toch een lekke voorband opliep.

Na talloze klimmetjes hebben we gedrieën genoten van een heerlijke pannenkoek om de laatste 60 km te gaan doen. Dit ging ondanks/dankzij de pannenkoek prima!
Onderweg nog een paar keer Martijn en Gerrit tegengekomen, maar door de gemoedstoestand van Gerrit zijn zij met z'n tweetjes blijven rijden en heb ik ze alleen nog voorbij zien komen terwijl wij aan de pannenkoeken zaten.

Zoals een eerstejaars bij ons regelmatig zingt: "Oh wat een lekker tochie", kwamen wij met dit gevoel ook over de streep. We zijn klaar voor Mallorca!
135 km, een kleine 1200 hoogtemeters; Het was een geweldige dag!
De route: connect.garmin.com/activity/165658134

Groetjes,
Theo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Theo.

Re: Zaterdag 07 april 2012 08 apr 2012 17:38 #633

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Mooie rit Theo!! Het is dat ik eigenlijk naar Limburg zou gaan op maandag en dus voor zaterdagmiddag wat andere plannen had, maar anders was ik zeker meegegaan. En dat het koud was heb ik hier ook gemerkt. Ik werd vanmorgen wakker en mijn neus zat dicht, pijn in mijn strot, dus behoorlijk kou gevat gisteren.

Vandaag mijn fiets helemaal uit elkaar gehaald en wat extra aandacht aan mijn bandjes besteed. De Conti's zitten er nu zo'n 1000 km onder en ik heb ze vergeleken met de Schwalbe's die er onder vandaan kwamen. Het loopvlak van de Conti's is echt onbeschadigd en ik heb er geen enkel puintje uit hoeven halen. Na gisteren had ik eigenlijk wel wat ongerechtigheid verwacht. Als je de Schwalbe's bekijkt, dan zitten daar ontelbare kleine sneetjes in van het gruis wat onderweg opgepikt wordt, zeker als het nat is/geweest is. Het zijn onwijs goeie banden qua grip, maar oh wat zijn ze kwetsbaar.

Maaruh .......... we lullen heel wat af over fietsen, maar samen fietsen is er (nog steeds) niet van gekomen. Komt vast wel goed als je terug bent van Mallorca. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de Spie 100 op 2 juni wordt verreden dit jaar, ergens op de Zuid Hollandse eilanden/Zeeland.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 07 april 2012 08 apr 2012 22:16 #634

  • Geert
  • Geert's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb ook de Veenendaal rit gereden en het was behoorlijk koud. Had geen overschoenen aan en m,n tenen zaten er nog wel aan maar alleen optisch :tmi:
Het was zeker een mooie rit maar als het iets warmer is dan is het pas genieten was blij dat ik weer thuis was.
@ Willem tijd niet gezien (gesproken) windsurf je nog of hangt je board aan de wilgen?
Morgen zw 5a6.(of mag je op deze site niet over windsurfen schrijven? :wink: )

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 07 april 2012 08 apr 2012 23:44 #635

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ha Geert,
Op deze site mag je natuurlijk over alles en nog wat schrijven, al is het over de lokale kampioenschappen Pim Pam Pet !!! Het gaat tenslotte om de mens achter de sport en wat hem/haar drijft om die sport uit te oefenen.

Had ik niet verwacht dat jij die rit zou rijden!! Nog steeds op de MTB of heb je tegenwoordig ook een racefiets?

En over drijven gesproken: de tijd dat ik het water op ging als het ijs net weg was ligt al een tijdje achter me. Zal wel iets met leeftijd en stramme spieren te maken hebben :giggle: Zodra de temperatuur weer boven de 15 graden komt zie je me weer op het water.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 07 april 2012 09 apr 2012 05:27 #636

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de Spie 100 op 2 juni wordt verreden dit jaar, ergens op de Zuid Hollandse eilanden/Zeeland.


Komt mooi uit, ben ik ook vrij!

Theo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden

Leden login