Vanmorgen om 9 uur met een gemengd groepje van 8 man van TV Zoetermeer vertrokken richting Hoek van Holland / Maassluis. Het weer zag er dreigend uit, maar volgens de buienradar zou de regen meevallen. Nou, niet dus!! Bij het tunneltje bij Nootdorp moest het regenjack al aan maar gelukkig was het na een minuut of 10 weer droog. Richting Hoek ging er wat kolen op het vuur ondanks de tegenwind en bij mij kookte het water al heel gauw. Gelukkig kwamen we gauw in de luwte, dus kon ik weer herstellen. In Hoek van Holland ging het windje mee langs de Nieuwe Waterweg richting Maassluis. Helaas was er iemand daarboven zo vriendelijk om de hemelsluizen open te zetten. Nou is water van boven al erg, maar samen met opspattend water van de rest van het peleton is dat extra vervelend. En koud dat het was .....!! Niet bevorderlijk voor je fietsprestaties.
Van Maassluis ging het richting Maasland voor de koffie, maar daar splitste de groep zich plotseling. Met z'n vijven zijn we doorgereden, omdat kleddernat koffie drinken en daarna weer op de fiets ook geen pretje was. Bij de Kruithuisweg in Delft was ik het gespetter van de rest zo zat en kreeg honger, dus ik ben even gestopt om eten onder mijn regenjack vandaan te halen. De rest is doorgereden, waarschijnlijk linea recta naar huis. Daarna op m'n gemak en inmiddels behoorlijk verkleumd richting huis gereden. Het was tenslotte maar 5 graden. In Zoetermeer nogmaals een fikse bui op m'n donder gehad.
Thuis keek ik in de spiegel en het leek wel of ik een veldrit gereden had, zo zwart was ik. In mijn voeten had ik totaal geen gevoel meer. Kortom: een dag om gauw te vergeten!!
Ondanks al die misere van vandaag is er ook nog goed nieuws. Mijn fiets rijdt echt super!!
Link naar de rit van vandaag