Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 28 juli 2012 28 juli 2012 19:38 #784

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1

Bijlage 28-07-12.jpg niet gevonden



Ik was aangenaam verrast toen ik deze ochtend heel vroeg uit het raam keek. Er bleek de afgelopen nacht nauwelijks regen gevallen te zijn en ook nu was het droog. Een blik op de Buienradar leerde dat dit de komende uren ook het geval zou zijn. Na het ontbijt dus omgekleed en op het gemakkie naar het clubhuis gereden.

Hier aangekomen zag ik dat er maar 1 bekende fiets stond, dus dat beloofde weer niet veel goeds. Binnen zat alleen Red in fietskleding. Naderhand schoven deDolfijn, Souplesse en deKnip nog aan. De Dolfijn had zijn tellertje voorzien van een nieuw batterijtje en had de hulp van Red nodig om hem weer goed in te stellen. Helaas lukte Red dit ook niet en moest deDolfijn het doen met mijlen.

De rit zou naar de Ruige Hoek gaan en Souplesse en de Dolfijn namen het kopwerk voor hun rekening. Onderweg werd er heel wat afgepraat en op een gegeven moment kwam het gesprek op de afgebroken rit (1425 km!!!) van mrPBP. Iedereen vroeg zich af waarom hij niet gewoon ergens een nieuw voorwiel had gekocht en daarmee zijn weg vervolgd. Maar goed, hij zal zijn redenen er wel voor gehad hebben om het te doen zoals hij gedaan heeft. De achterliggende redenen horen we vast nog wel eens.

En voordat je het in de gaten hebt, sta je ineens voor de Ruige Hoek voor de koffie!! Ik rij natuurlijk niet zo heel vaak mee en de route was mij voor een groot deel onbekend, vandaar!

Na de koffie werd de terugweg aanvaard en Souplesse wilde niet door de duinen terug. Iedereen vond het prima, als we maar weer thuis kwamen. Na 500 meter moesten we stoppen omdat Souplesse de juiste route even moest instellen. Ook dit keer weer allemaal nieuwe wegen voor mij en ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat dit ook af en toe het geval was voor Souplesse. De rest van de rit zou hij min of meer 'ruzie' hebben met zijn aanwijsdoos.
Langs de Vliet aangekomen duwde Souplesse het gaspedaal diep in en in het peloton kraakte het behoorlijk. Op de Meer en Geerweg nam ik afscheid van de groep, omdat de boodschappen ook nog gedaan moesten worden. De rest ging door naar het clubhuis.

De snelle rit van afgelopen zondag had ik blijkbaar woensdag nog niet goed verteerd, want het ritje met Joost ging niet echt lekker. Vandaag was ik gelukkig voldoende hersteld en ging het echt lekker.

Link naar de ritgegevens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden

Leden login