Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 11-08-2012 11 aug 2012 18:27 #801

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Ondanks de toch wel pittige rit van gisteren, wilde ik de clubtoertocht "Van A tot Z" eigenlijk toch wel rijden. Afhankelijk van de fitheid na een nachtje slapen, zou ik 's-morgens beslissen over al dan niet rijden van deze rit. Het feit dat dit stukje gepubliceerd is, zegt genoeg hierover.

Op het programma stond vandaag de 120 km rit "Van A tot Z", naar Spaarnwoude. Nu begint Spaarnwoude natuurlijk niet met een "A", dus wat dat betreft was Alphen a/d Rijn een betere keuze geweest. Maar goed, in Spaarnwoude komt in ieder geval de letter A voor, zelfs twee keer, dus de titel van deze rit dekte min of meer de lading wel. De route was gemaakt en beschikbaar gesteld door Pim, onze GPS goeroe. Hij heeft hem, naar ik begrepen heb, niet nagereden en soms kon je dat merken omdat je dan door een winkelstraat reed. Verder was de route perfect gemaakt, want op geen enkel moment raakte mijn Edge in het warretje. Dit gebeurt overigens wel regelmatig als ik zelf wat in elkaar knutsel :tmi:

Souplesse vervulde vandaag, zoals eigenlijk gewoonlijk, de functie van voorrijder en werd hierin bijgestaan door deDolfijn. Het was nog wat frisjes en heel voorzichtig kwam het zonnetje af en toe door. Dat beloofde wat, want volgens de voorspellingen zou het gaandeweg almaar zonniger worden. Niets bleek minder waar, want hoe verder we naar het noorden reden, hoe dikker de bewolking werd. En daar had het peloton nu niet op gerekend, want vrijwel nergens zag ik regenjasjes uit de zakjes steken. "Het zal toch niet waar zijn dat we kleddernat regenen" dacht ik nog.

Gelukkig bleef ons, op een enkele druppel na, een regenbui bespaard. Voor ondergetekende betekende het toch weer een rit op (gedeeltelijk) onbekend terrein, want verder als Bloemendaal ben ik eigenlijk nog nooit geweest, althans niet op de fiets natuurlijk. Gaandeweg begon ik honger te krijgen en was eigenlijk wel toe aan de koffiebreak. Niet veel later stopten we bij cafe de Toerist aan de Spaarndammerdijk. De Dolfijn raadde de apfelstrudel aan, die volgens de bediening zelfgemaakt was. Hij smaakte heerlijk, met vanillesaus en slagroom en had de juiste temperatuur.

Bijlage Foto0212.jpg niet gevonden



Bijlage Foto0213.jpg niet gevonden



Na de koffie ging het langs de "mooie Nel", de "binnen- en buiten Liede" en meer van dit soort curieuze benamingen van plassen, weer richting Zoetermeer. Er werd even rond gekeken wie Souplesse zou ondersteunen aan de kop en uiteindelijk was Guppie hiertoe bereid. Ondertussen bleek de wind best wel toegenomen, al leek het op sommige punten nauwelijks te waaien en even verderop kon je het goed merken. Gelukkig kwam de wind veelal van opzij of van achter, dus dat was heerlijk fietsen.

Aangekomen bij Benthuizen ben ik afgeslagen naar huis ......... de boodschappen moesten nog gedaan worden. De rest is doorgereden naar, naar ik aanneem, het clubhuis. Het was een mooie rit!!

Er zijn nog wat foto's gemaakt onderweg. Klik hier voor Picasa.

En klik hier voor de ritgegevens op Garmin Connect
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden

Leden login