Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zaterdag 17 december 2012 17 nov 2012 17:30 #891

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Toen ik vanochtend opstond, leek het er even op dat het zonnetje ieder moment door kon breken. Na het ontbijt verdween mijn hoop op een zonnetje als sneeuw voor de zon. Onderweg naar het clubhuis bleek het ook nog een keer f*cking koud te zijn, alle ingredienten dus aanwezig om om te draaien en lekker thuis te blijven. Maar ....... het was al een week geleden dat ik voor het laatst gefietst had, dus toch maar doorgereden.

In het clubhuis was het behoorlijk druk, echter allemaal fietsers van de '9 uur' ploeg, ik schat een man of 20. Slechts 2 senioren zaten aan de koffie, maar gelukkig zouden we uiteindelijk met z'n achten vertrekken richting Maasland voor zo'n 80 km. De Zeeuw wist de weg en dat zelfs zonder navigatie, want die was hij vergeten. Ik heb hem altijd bij me, maar wist niet welke route hij in gedachten had, dus dat ging weer lekker. Samen namen we de rest van de groep op sleeptouw.

Bij Schiedam namen we een alternatieve route, want de kans bestond dat de Kandelaarbrug afgesloten was. En toen ging het fout met de route, maar ondanks dat we min of meer verdwaald waren gingen we verder alsof er niets aan de hand was. Dit kon natuurlijk niet onopgemerkt blijven, zeker als je zowat door het centrum van Schiedam rijdt. :giggle:

MrPBP nam het roer over - om te voorkomen dat we ook nog een keer door het centrum van Vlaardingen moesten - en loodste ons langs de A20 richting Maasland. In het Wapen van Maeslant was het gelukkig lekker warm en smaakte de warme koffie goed.

Met algemene instemming werd er besloten om zo'n beetje de snelste weg terug te nemen naar Zoetermeer, want het weer was er niet beter op geworden. Koud en vochtig, maar gelukkig met het windje in de rug reden we door Midden Delfland naar Zoetermeer. Zowaar kwamen we onderweg nog een helling van 8% tegen en een bord met het dringende advies aan fietsers om deze helling lopend 'te nemen'. :giggle:

Het koude weer zorgde er voor, dat de groep langzaam kleiner werd, want iedereen wilde de kortste weg richting huis nemen. Een bezoek aan het clubhuis zat er waarschijnlijk niet in vandaag. Uiteindelijk reden slechts drie senioren richting clubhuis, maar of ze daar daadwerkelijk naar toe gegaan zijn is tot nu toe onduidelijk gebleken.

Ik was blij dat ik thuis was na zo'n 88 km.

Ook vermeldenswaardig: ik had zowaar een lekke band vandaag. De eerste sinds februari dit jaar!! Niet zo verwonderlijk, want de achterband zit er al zo'n 6000 km op en voelde dunnetjes aan.

Klik hier voor de ritgegevens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 17 december 2012 19 nov 2012 19:15 #895

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Dat was een aardig ritje als ik het zo lees,
Ik had niet gedacht dat de club zo lang door zou fietsen in de herfst.
Maar petje af om met dat rot weer te gaan rijden!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zaterdag 17 december 2012 20 nov 2012 13:55 #897

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
De club rijdt gewoon door, 52 weken per jaar. Alleen de officiele Club Toertochten (CTT) stoppen in oktober en gaan weer verder in maart. Ik rij zelf met de senioren mee, maar er gaat ook een groep (toergroep B) om 09:00 uur weg en die rijden wel een stukje sneller dan wij. Laurens rijdt ook af en toe met die groep. Er is ook een groep in oprichting (toergroep C) waar het er allemaal iets minder heftig aan toegaat.
Helaas rijden die groepen op zaterdag, maar dat nadeel neem ik maar voor lief want de voordelen zijn natuurlijk duidelijk.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Willem.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden

Leden login