Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Training 23-08-2013 23 aug 2013 21:50 #1232

  • Willem
  • Willem's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Vandaag de laatste trainingsrit voor de ODS classic gereden. Theo, Duncan, Ted, Michel en ik gingen voor een rondje hoek van Holland. Helaas liet het aantal deelnemers vandaag te wensen over, terwijl het perfect fietsweer was. We gaan het volgende week zaterdag meemaken wie er wel en niet voldoende getraind heeft.

Met z'n vijven ging het dus richting Vlaardingen, helemaal het terrein van Theo, dus die wees de weg. Ik had het idee dat hij de route ook in zijn GPS had staan, maar dat bleek niet zo te zijn. Blijkbaar het kaartje een keer bekeken en hij deed het voor de rest op gevoel.

Het was vrij rustig in Midden Delfland, dus we konden redelijk doorrijden. In Vlaardingen aangekomen reed Theo door de bebouwde kom, terwijl ik met het uitzetten van de route juist geprobeerd had dat te voorkomen. Helaas een incidentje met twee fietsers, die ondanks hevig bellen niet aan de kant wilden gaan. Uiteindelijk kreeg hij van een ons een klein zetje om duidelijk te maken dat we er toch wel graag langs wilden. Nou, dat werd niet gewaardeerd en als je de vloeken wegliet, dan heeft die kerel verder weinig gezegd. Gauw maar weer vergeten. :yes:

Langs de waterweg ging het soms te hard voor Michel, die duidelijk te weinig kilometers in de benen heeft. En natuurlijk 4 nachten gewerkt, dat helpt ook niet echt. Dus het tempo iets omlaag om bij elkaar te kunnen blijven.

De Maeslantkering moest natuurlijk beklommen worden. Een paar weken geleden deed ik er precies 1 minuut over, vandaag 40 seconden ...... Theo schat ik op 25 seconden.

Door de duinen terug en daar hadden we behoorlijk last van zeewind en deden dus rustig aan. Daarna door het recreatiegebied achter de Uithof langs. Grappig, ik was er nog nooit geweest. Bij de kruising Erasmusweg/Lozerlaan namen Ted en Michel afscheid. De rest reed door richting Delft, waar Theo bij de Bonte Haas richting Vlaardingen ging.

Duncan moest nog even zijn rugtas ophalen en samen reden we langs de Vliet richting Leiden. Bij de Vogelplas boog ik af richting Stompwijk/Zoetermeer en Duncan moest nog een klein stukje naar de Lammerschans waar zijn auto stond.

Een geslaagd ritje, wel een beetje warm!! 2,5 liter vocht naar binnen gewerkt!
Klik op de foto voor de ritgegevens

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: Willem
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden

Leden login