Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Zondag 8-1-12 08 jan 2012 08:50 #455

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Gaat er nog iemand mee ff een rondje fietsen?

Cu

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 8-1-12 08 jan 2012 15:17 #457

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
Marcel stond vanmorgen totaal onverwacht voor de deur, terwijl we niets afgesproken hadden. Achteraf zag ik zijn berichtje pas. Ik ben niet meegegaan en hieronder een korte uitleg waarom dat zo was.

Sinds we zijn gaan fietsen is mijn conditie met sprongen vooruit gegaan, voor zover ik dat van mezelf kan zeggen tenminste. De laatste paar maanden heb ik echter het gevoel dat ik slechter ben gaan fietsen en dat er totaal geen vooruitgang meer te bespeuren valt. Sinds ik met een hartslagmeter rijd, kan ik ook zien dat ik echt wel mijn stinkende best doe, maar dat het gewoon niet harder/beter meer gaat. Ik zit qua hartslag constant tussen de 160 en 170 bpm en dan zie ik eigenlijk alleen maar een achterwiel van degene die mij uit de wind houdt. Op kop rijden zit er voor mij echt niet in, althans niet met het groepje waar we over het algemeen mee rijden.

Ik heb het internet afgestruind naar informatie over fietstrainingen. De conclusie is, dat de manier waarop ik al die tijd gefietst heb volledig verkeerd is en dat je daardoor eigenlijk alleen maar slechter wordt in plaats van beter. Het effect voor de rest van de groep is eigenlijk net andersom, want doordat ze af en toe op mij moeten wachten hebben ze een ‘rustmomentje’ wat een positief effect heeft voor hen.

Ik heb een trainingsschema gevonden om beter in vorm te komen. Helaas wijkt dit, zeker in het begin, behoorlijk af van de manier waarop wij fietsen en het gaat ook een stuk langzamer dan we over het algemeen rijden. De gebruikelijke woendag- en zondagritten zal ik de komende weken niet meerijden omdat dit niet in mijn schema past. Zodra ik merk dat de trainingsarbeid ‘nieuwe stijl’ zijn vruchten gaat afwerpen, sluit ik weer aan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 8-1-12 08 jan 2012 20:52 #460

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Moderator
  • make more fun
  • Berichten: 345
  • Ontvangen bedankjes 1
Jammer,

Kan het niet door de lage tmperatuur en onregelmatig fietsen komen?
Zelf ging ik vandaag ook ff een stukje naar wassenaar met een flinke tegenwind,dat viel voor mij ook zwaar omdat ik al weer een tijdje niet had gefietst.
En gisteren veel energie aan het surfen gebuikt.

Suc6 met je trainings schema Willem.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 8-1-12 10 jan 2012 01:41 #461

  • Theo
  • Theo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • So cosa faccio, non sono nata ieri!
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 0
Heel goed Willem! Van "continu in 't Roodt" is nog nooit iemand beter geworden! Rustig aan weer opbouwen is het beste. Zit er ook intervaltraining in je schema?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 8-1-12 10 jan 2012 12:56 #464

  • Willem
  • Willem's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • AKA : Wijdbeens
  • Berichten: 819
  • Ontvangen bedankjes 1
@Theo,

Jazeker zit er interval in!! Met de hartslagmeter kan je dat perfect trainen en precies zien hoe snel je weer herstelt. Moet er nog wel handigheid in krijgen en voelen wat voor mij het beste werkt. Tot nu toe heb ik maar wat gedaan en ik merkte dat het niet goed ging. Jammer voor de rest dat ik er even niet bij ben, maar ik weet hoe ik zelf ben: Als ze wat harder rijden dan ik wil (of kan), dan probeer ik toch om mee te gaan.

Komt goed!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Zondag 8-1-12 12 jan 2012 20:24 #465

  • Joost
  • Joost's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Zoals de wind waait ga ik niet mee!
  • Berichten: 111
  • Ontvangen bedankjes 0
Verstandig om dit zo aan te pakken Willem, wel een verschil met wat je deed. Mss is die interval voor mij ook niet zo verkeerd, ik vind het vooral lekker om te fietsen en buiten te zijn, hoeft niet perse zo hard te gaan dus mss kan ik met je meerijden. De laatste tijd is er niet veel van fietsen gekomen, paar keer gesurfd en afgelopen zondag mijn dochter verhuisd. Wil wel weer snel gaan fietsen want ik kak helemaal in. Te beginnen met as zaterdag want dan is de temp. nog redelijk en weinig wind. Het wordt echt een rustig ritje, op souplesse..wat mij betreft weer eens door de duinen, lekker die zeelucht opsnuiven. Gaan er nog meer mee?

Gr.

Joost

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: WillemMarcel
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden

Leden login